مرگ مشکوک دیزل

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، یکی از اتفاقات عجیب در عرصه صنعت، مرگ دیزل بود.

 

مرگ رودلف دیزل در تاریخ صنعت خودرو کماکان در هاله ابهام باقی مانده است.

 

او بعدازظهر ۲۹ سپتامبر ۱۹۱۳ سوار یک کشتی بخار از آنتورپ به سمت درسدن حرکت کرد.

 

شام را روی عرشه کشتی خورد و سپس حدود ساعت ۱۰ شب به کابینش رفت تا بخوابد.

 

او به میهمانداران کشتی سپرده بود که ساعت ۶:۱۵ صبح روز بعد بیدارش کنند؛ اما او پس از رفتن به کابینش دیگر مشاهده نشد و ۱۰ روز بعد، جسد مردی که روی آب دریا شناور بود توسط خدمه کشتی هلندی کورنسن پیدا شد.

 

جسد در حال متلاشی‌شدن بود و به همین دلیل خدمه تنها لوازم شخصی همراه آن شامل جعبه قرص، کیف پول، چاقوی جیبی و جعبه عینک را برداشته و جسد را بار دیگر به دریا انداختند.

 

در ۱۳ اکتبر پسر دیزل، این اشیا را به‌عنوان متعلقات پدرش شناسایی کرد. برخی محققان مرگ او را ناشی از یک برنامه رقابتی دانسته و برخی دیگر گفته‌اند که او خودکشی کرده است.

 

دیزل در سال ۱۸۵۸ در پاریس، فرانسه زاده شد. نخستین سال‌های کودکی‌اش را در فرانسه گذراند؛ اما با شروع جنگ‌های فرانسه و پروس در ۱۸۷۰ خانواده‌اش همچون بسیاری دیگر از خارجیان مجبور به ترک فرانسه شدند. آنها در لندن اقامت گزیدند و مادر دیزل، رودلف ۱۲ ساله را تا پایان جنگ در سال ۱۸۷۱ به اگزبورگ در باواریا پیش خاله و دایی‌اش فرستاد تا زبان آلمانی‌اش تقویت شود.

 

رودلف در ۱۴ سالگی به پدر و مادرش نوشت که می‌خواهد مهندس شود و پس از پایان تحصیلات مقدماتی‌اش در ۱۸۷۳ در مدرسه صنعتی تازه ‌تاسیس اگزبورگ ثبت نام کرد.

 

دو سال بعد او بورسیه‌ای را از طرف دانشگاه پلی‌تکنیک باواریایی سلطنتی مونیخ دریافت کرد.

 

در ژانویه ۱۸۸۰ با بالاترین افتخارات دانشگاهی فارغ‌التحصیل شد و به پاریس بازگشت؛ جایی که دستیاری استاد سابقش در دانشگاه مونیخ، پروفسور کارل فون لینده را در طراحی و ساخت کارخانه یخ‌سازی و سردسازی مدرنی برعهده داشت.

 

یک سال بعد او مدیر همان کارخانه شد.

 

دیزل در ۱۸۸۳ با مارتا فلاشه ازدواج کرد و به کار برای لینده ادامه داد و توانست چند اختراع را در آلمان و فرانسه به ثبت برساند.

 

او در ۱۸۹۳ کتابی را با عنوان «نظریه ساخت موتورهای حرارتی به‌عنوان جایگزینی برای موتورهای بخار و دیگر موتورهای احتراقی روز» در برلین منتشر کرد و موفق شد تا بر اساس نظر و طرح خود موتوری را بسازد که کار می‌کرد.

 

این موتور و موتورهای پس از آن امروزه به نام موتور دیزل شناخته می‌شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;