راه اندازی تیم بازرسی نظارت بر ساختمانها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی از تشکیل تیم بازرسی نظارت بر ساختمان های در حال ساخت در استان خبر داد.
به گزارش تاسیسات نیوز، امیر حسین مرادزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه مالکین در راستای رعایت مقررات ملی همکاری لازم با نظام مهندسی را ندارند گفت:تمامی پروژه ها و ساختمان ها باید توسط مجریان ذیصلاح اجرا شود.
وی با بیان اینکه برخی ها بدنبال حذف مجریان ذیصلاح هستند گفت: این عمل غیراصولی و غیرکارشناسی بوده و ساخت و ساز غیرمجاز دغدغه اصلی مجموعه نظام مهندسی است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی از تشکیل تیم بازرسی نظارت بر ساختمان های در حال ساخت در استان خبر داد و گفت: تیم بازرسی تا این لحظه بیش از ٨٠ ساختمان در استان را شناسایی کرده که به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شده است.
وی افزود: مشخصات و نحوه اجرای پروژه های مشارکتی شهرداری و بنیاد مسکن به نظام مهندسی ساختمان ارجاع نشده است و اگر مجریان ذیصلاح آنها را تایید نکنند در آینده دچار مشکلات جبران ناپذیری خواهیم شد.
وی با بیان اینکه، قبل از حادثه متروپل بیشتر پرونده های که به شهرداری ارجاع داده شده بوده ترتیب اثر داده نمی شد گفت: ولی پس از این حادثه پلیس ساختمان شهرداری وارد عمل شده و جلوی ساخت و ساز غیر مجاز را می گیرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد : قانون نظام مهندسی جوابگوی شرایط فعلی نیست و نیازمند اصلاح و مصوبه جدید از سوی مجلس شورای اسلامی است.
در طول برگزاری این نشست رئیس سازمان نظام مهندسی از دادن آمار کامل ساختمان های فاقد ایمنی استان خودداری کرده و پاسخ سئوال خبرنگاران را نداد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;