راه اندازی اولین مرکز رشد و نوآوری صنعت ساختمان کشور در یزد

سالاری گفت: برای انکه زنجیره ارزش صنعت ساختمان تکمیل شود در تفاهمی با پارک علم و فناوری یزد، مجوز ساخت و راه اندازی اولین مرکز رشد و نوآوری صنعت ساختمان کشور در یزد گرفته شد.
به گزارش تاسیسات نیوز؛ مهدی سالاری مشاور ارشد سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با بیان اینکه صنعت ساختمان صنعتی بزرگی است که در این حوزه تعداد زیادی از مهندسین مجری، طراح و ناظر و همچنین مالکین به صورت شبکه ای مشغول به فعالیت هستند اظهار کرد: در دنیای امروز بسیار مهم است که با استفاده از فناوری های نوین اطلاعات و ارتباطات، فضایی برای ارتباط منطقی اعضای خانواده این صنعت بزرگ ایجاد شود.
وی افزود: ایجاد این فضا که افراد با قابلیت ها و ظرفیت های بیشتر در صنعت ساختمان بتوانند خودشان را در آن ارائه دهند و افرادی که نیازمند این ظرفیت ها هستند بتوانند از این فضا نیازهای خود را مرتفع سازند بسیار مهم و ضروری است و به عبارتی فرصتی برای تعامل بیشتر به این اعضا ایجاد شود.
سالاری با بیان اینکه سامانه شبکه نوآوری صنعت ساختمان، این قدرت را برای اعضای صنعت ساختمان فراهم می کند تا راحت تر، سریع تر و ارزان تر نیازهای خود را برطرف کنند عنوان کرد: برخی اعضا ایده های نوین و فناورانه ای دارند که زمینه کارآفرینی بیشتر را فراهم می کند که این سامانه به این افراد هم فرصت ارائه و مطرح شدن ایده را به ایجاد می کند.
وی ادامه داد: از سویی دیگر در شبکه نوآوری هستند کسانی که تمایل سرمایه گذاری بر روی این ایده ها را دارند که این شبکه زمینه تعامل بین آن ها و حلق ایده های جدیدتر در صنعت ساختمان را فراهم می کند.
مشاور ارشد سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد اذهعان کرد: سامانه شبکه نوآوری توسط شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور با همراهی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف حمایت و تشویق ایده های نوآورانه و فناورانه در حوزه ساخت و ساز و شتابدهی به روند تجاری سازی نوآوری های این حوزه ، توسعه توان علمی، فنی، حرفه ای و تخصصی افراد دارای پروانه اشتغال سازمان های نظام مهندسی ساختمان در فناوری های جدید این حوزه و تلاش در جهت توسعه تولید، تقاضا و صادرات محصولات دانش بنیان حوزه ساختمان ایجاد شد و با توجه به زیرساخت ها و ظرفیت های دانش بنیان استان یزد، نسخه آزمایشی این سامانه در اختیار این استان قرار گرفت.
وی گفت: این سامانه در یزد بارگزاری خواهد شد و از مهندسین، مالکین و سرمایه گذاران دعوت می شود تا با عضویت در این سامانه، ضمن رسیدن به اهداف مذکور، با فعالیت آن ها همه سعی و خطاهای این سامانه بررسی و رفع شود و امیدواریم بتوانیم در آینده ای نزدیک این سامانه را به سراسر کشور تعمیم دهیم.
سالاری خاطرنشان کرد: شبکه نواوری صنعت ساختمان یک سامانه ملی است اما به دلیل وجود زیرساخت های موجود، استان یزد به عنوان متولی این سامانه معرفی شده است.
وی ابراز کرد: برای انکه زنجیره ارزش صنعت ساختمان تکمیل شود در تفاهمی با پارک علم و فناوری یزد، مجوز ساخت و راه اندازی اولین مرکز رشد و نوآوری صنعت ساختمان کشور در یزد گرفته شد و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد به عنوان متولی امر قرار است در این حوزه سرمایه گذاری کند.
مشاور سازمان نظام مهندسی ساختمان استانیزد ادامه داد: در حال حاضر بخشی از ساختمان واقع در سیدگل سرخ یزد به مرکز رشد و نوآوری اختصاص یافته است و ضمن تشکیل ساختار، در موضوعات مورد نیاز استان در صنعت ساختمان فراخوان ایده اعلام شده است.
وی بیان کرد: مطمئنا با فراخوان این مرکز، افراد صاحب ایده جذب خواهند شد و ضمن حمایت های پارک علم وفناوری از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هم حمایت خواهئد شد تا این ایده ها به مرحله تجاری سازی برسد.
سالاری گفت: در حال حاضر کمیته پذیرش مرکز رشد و نوآوری صنعت ساختمان یزد کارخود را اغاز کرده است و تاکنون سه ایده نوین و نوآورانه به این کمیته معرفی شده است.
مشاور سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد خاطرنشان کرد: پیش از این سامانه و راه اندازی مرکز رشد نیز «کمیته نوآوری، کارآفرینی و توسعه سرمایه گذاری» در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایجاد شد که دو هفته یکبار جلسات این کمیته در حضور رئیس سازمان برگزار می شود و علاوه بر کارشناسان مرتبط صنعت ساختمان کارشناسانی از پارک علم و فناوری، اتحادیه رایانه استان، گروه پیشگامان کویر و حتی دانشگاه در این جلسات شرکت می کنند و عضو کمیته هستند و وظیفه سیاست گذاری و تصمیم گیری در حوزه فعالیت های نواورانه را بر عهده دارد.
وی در پایان گفت: فعالیت های یکساله این کمیته در کتابی به صورت مفصل تشریح و تعریف شده است که می تواند سند پرافتخاری برای استان یزد در صنعت ساختمان باشد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;