ضرورت توسعه عمودی شهرها

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی گفت: تقاضای مردم استان در سه شهرستان برای توسعه عمودی شهر افزایش یافته اما این امر نیازمند مطالعه علمی است تا در آینده دچار مشکلات ناشی از آن نشویم. 
به گزارش تاسیسات نیوز، مهندس علی اکبر رمضانی اظهار داشت: هنوز مطالعه در این باره انجام نشده و یا اگر انجام شده نتایج آن به این سازمان داده نشده است.
وی گفت: مردم در سه شهر بجنورد، شیروان و اسفراین به مجتمع سازی و بلندمرتبه سازی اقبال دارند و تهیه نقشه ها در سال جاری هم گویای این است که مردم از این امر استقبال کرده اند.
رمضانی افزود: گستره نقشه های ساختمانی تهیه شده در ۱۱ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال به طور متوسط ۷۰ متر مربع افزایش یافته است که این امر هم نشان از رغبت مردم به مجتمع سازی است.
وی اظهار داشت: امسال ۱۶ درصد از نقشه ها برای سازه های یک و ۲ سقف، ۵۸ درصد از نقشه ها برای سازه های سه تا پنج سقف و ۲۶ درصد برای سازه های پنج تا ۱۰ سقف تهیه شده است.
وی گفت: ۳۹ درصد از تعداد نقشه ها در استان برای ساختمان های یک و ۲ سقف، ۵۲ درصد برای سازه های سه تا پنج سقف و ۹ درصد برای سازه های پنج تا ۱۰ سقف تهیه شده است.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی افزود: جز در سه شهرستان بزرگ استان، تقاضا برای تهیه نقشه با بیش از پنج سقف وجود ندارد و یا بسیار ناچیز است.
وی گفت: در ۱۱ ماهه پارسال ۸۴۳ هزار و ۳۱۸ مترمربع نقشه در استان تهیه و برای صدور پروانه به شهرداری ارسال شده است که این رقم در ۱۱ ماهه امسال یک میلیون و ۱۰۱ هزار و ۵۴۳ مترمربع به ثبت رسیده است.
وی با بیان اینکه تهیه نقشه به لحاظ گستره ساخت و ساز ۳.۶۳ درصد رشد دارد و این نشان از اقبال مردم به سرمایه گذاری در زمینه ساخت و ساز است گفت: امسال تعداد نقشه های تهیه شده در استان به نسبت مدت مشابه پارسال ۱۱.۳۲ درصد رشد دارد.
رمضانی اظهار داشت: اقبال مردم به سازه ها با اسکلت بتنی بسیار بیشتر از اسکلت فلزی است در این زمینه نیاز است تا آموزش نیروی کار و استفاده از نیروهای دارای مهارت با سازه های بتنی بیش از پیش مورد توجه باشد.
وی گفت: نگرانی ها در استفاده از اسکلت فلزی بسیار کمتر است زیرا کنترل های لازم در تولید آهن در کارخانه ها انجام می شود اما در اسکلت های بتنی نیاز است تا افراد آموزش های لازم و مهارت کافی در بتن ریزی را داشته باشند.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی خاطر نشان کرد: امسال ۹۳ درصد از نقشه های تهیه شده، برای سازه ها با اسکلت بتنی و پنج درصد برای سازه ها با اسکلت فلزی و مابقی برای سایر اسکلت ها بوده است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;