راز دریاچه صورتی!

 

به گزارش تاسیسات نیوز، در بزرگ ترین جزیره در آرچیپلاجو واقع در غرب استرالیا یک تصویر سورئال چشم ها را به خود خیره می کند.

 

 

 

یک دریاچه صورتی درخشان به نام لیک هیلر طی سالیان متمادی پذیرای گردشگران و دانشمندان بوده است و آخرین نتایج حاکی از تاثیر یک نوع جلبک نمک دوست در رنگ عیجب این منطقه می باشد.

 

 

 

در یک بررسی جدید، محققان تایید کرده اند وجود این میکروب ها و باکتری های اکسترموفیل دیگری مسبب رنگ غیرعادی این دریاچه است.

 

 

 

اکسترموفیل ها به عنوان عجیب ترین و سردترین اعضای اکوسیستم های روی زمین معرفی شده اند که سازگاری آنها اجازه زندگی در جایی که موجودات بسیار کمی می توانند حضور داشته باشند را می دهد.

 

 

 

این موجودات می توانند در محیط های بسیار سخت از جمله دریاچه های بسیار شور مثل لیک هیلیر میدل ایسلند استرالیا دوام بیاورند.

 

 

 

محققان برای کشف دلیل این رنگ، رسوبات و آب سراسر دریاچه را جمع آوری و جلبک ها و باکتری هایی که در آن زندگی می کنند را اعلام کردند.

 

 

تیم با این نمونه ها یک آنالیز متاژنومیک انجام دادند که در آن DNA برای شناسایی گونه ها با استفاده از اطلاعات ژنتیک استخراج می شود.

 

 

 

باکتری د.سالینا ترکیبات رنگدانه ای به نام کاروتنوئید تولید می کند که به جذب نور خورشید کمک می کند.

 

 

این ترکیبات همچنین یک رنگ قرمز-صورتی می دهد.

 

 

 

با جمع آوری اطلاعات مختلف، محققان توانستند ریشه لیک هیلر را ردیابی کنند و دریافتند دریاچه صورتی زمانی به عنوان یک ایستگاه رنگرزی چرم در اوایل دهه 1900 استفاده می شده است.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;