برق‌دزدی از نیروگاه اتمی برای استخراج ارز دیجیتال

به تازگی یکی از کارمندان یک نیروگاه هسته‌ای به جرم دزدیدن برق برای استخراج ارز دیجیتال دستگیر شد
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، اگر وارد جامعه شوید و از چند نفر سوال کنید که چرا استخراج ارزهای رمزی یا به اصطلاح «ماینینگ» انجام نمی‌دهند؟
برخی به شما می‌گویند که این کار قانونی نیست. برخی شاید پاسخ دهند که کارت گرافیک گران است و باید یک سیستم با توان حدودی ۱۲۰۰ وات همیشه در خانه‌ام روشن باشد. برخی حوصله سر و صدای زیاد سیستم‌های ماینینگ را ندارند. اما عده‌ای از افراد، بالا بودن قیمت برق را برای دوری کردن از ارزهای دیجیتال بهانه می‌کنند.
بالا بودن مبلغ برق و همچنین بالا بودن مصرف برق دستگاه‌های ماینینگ، باعث شد که یکی از کارمندان یک نیروگاه هسته‌ای در اوکراین دست به کاری مضحک بزند. او به جای این‌که پول برق دستگاه ماینینگ خود را بدهد از برق نیروگاه جهت استخراج ارزهای دیجیتال سوء استفاده کرد. کار او به معنای حقیقی کلمه، سرقت تلقی می‌شود.
طرح خنده‌دار این شخص باعث شد که توسط پلیس، شناسایی و دستگیر شود. پلیس اعلام کرد که دلیل دستگیری وی فقط سرقت برق نیروگاه اتمی نبوده است. کاری که این افراد انجام داده است می‌توانست به تهدید امنیتی نیروگاه ختم شود. این احتمال وجود داشت که اطلاعات محرمانه نیروگاه در سطح اینترنت پخش شود
پلیس اعلام کرد: «تحقیقات ما نشان می‌داد که یکی از اتاق‌های ذخیره که برای نگهداری تجهیزات و ابزار یدکی مورد استفاده قرار می‌گیرد، برق زیادی مصرف می‌کند. پس از بررسی موقعیت متوجه شدیم که یکی از کارمندان نیروگاه، دستگاه کامپیوتری ماینینگ خود را در آن اتاق قرار داده است.»
جالب این بود که کارمندی که توسط پلیس دستگیر شد، از نیروگاه هسته‌ای اخراج نشد ولی ظاهراً نیروگاه وی را ملزم کرده است که جریمه استفاده از برق نیروگاه را بپردازد. افزایش هزینه برق ماینینگ در کشورهای مختلف و اخذ مالیات به خاطر استخراج ارز دیجیتال می‌تواند حوادث مختلفی از این قبیل به همراه داشته باشد.
منبع ایتنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;