در صورت روند مصرف کنونی آب /تابستان کم آبی خواهیم داشت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه مصرف آب تهران از مرز ۳ میلیون مترمکعب عبور کرد که این اتفاق در فصل زمستان اولین بار است که رخ می‌دهد، گفت:‌در حال حاضر افت فشار آب در تهران نداریم، اما اگر مصرف این گونه باشد در تابستان با مشکل مواجه می‌شویم.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، محمدرضا بختیاری در پاسخ به این سوال که آبا با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و افزایش مصرف آب در تهران افت فشار آب در این ایام اعمال خواهد شد،‌ گفت: در حال حاضر هیچ نقطه‌ای از تهران افت فشار آب اعمال نمی‌شود و در حال حاضر با فشار حداکثری،‌آب شرب تهران را تأمین می‌کنیم.
وی ادامه داد: مصرف آب شرب تهران نسبت به سال قبل ۵ درصد افزایش یافته است و البته با نزدیک شدن به ایام نوروز افزایش مصرف آب شرب طبیعی است، اما امسال با عبور از ۳ میلیون مترمکعب تا حدودی این موضوع غیرطبیعی می‌شود.
بختیاری با تأکید بر اینکه مطرح شدن بیماری کرونا مصرف آب شرب تهران نیز به دلیل رعایت مسائل بهداشتی از سوی مردم افزایش یافته است، گفت:‌ با مطرح شدن بیماری کرونا مردم به دلیل رعایت مسائل بهداشتی از آب شرب برای شست‌‌وشوی بیشتر استفاده می‌کنند که همین مسأله تا حدودی مصرف آب را بالا برده است که البته باید هم این اقدام صورت بگیرد و طبیعی است و مردم حق دارند تمام جوانب بهداشتی را رعایت کنند.
به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در حال حاضر مصرف آب شرب تهران از مرز ۳ میلیون مترمکعب عبور کرده و به ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار مترمکعب رسیده است.
وی ادامه داد:‌ مصرف آب شرب تهران همواره در فصل زمستان به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب می‌رسید اما این روزها به ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار مترمکعب رسیده است، پس اگر مصرف آب در فصل زمستان این گونه افزایش یابد قطعاً این مصرف در فصل تابستان بیش از این خواهد بود و باید عنوان شود که در تابستان با این روند افزایش مصرف آب به مشکل خواهیم خورد.
منبع خبرگزاری فارس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;