خنک نگه داشتن منازل با تکنولوژی پایین

 

به گزارش تاسیسات نیوز، از حفاظ استفاده کنید: طبق گزارش واشنگتن پست، وزارت انرژی آمریکا تخمین می زند که حفاظ ها می توانند جذب گرمای خورشید را تا 65 درصد در پنجره هایی که رو به جنوب قرار دارند و 77 درصد پنجره هایی که رو به غرب قرار دارند کاهش دهند.




اثاثیه منزل نیز مدت زمان بیشتری دوام خواهند آورد. حفاظ ها می توانند به حفظ انرژی سرمایشی تا 26 درصد در اقلیم های گرم و 33 درصد در اقلیم های معتدل تر که ممکن است ضرورتا تهویه هوا در آنها ضروری نباشد، کمک کنند. این کار قطعا مصرف کولرها را کاهش خواهد داد.

 

 

 

یک درخت بکارید: من کولر ندارم. خانه ای که در ضلع جنوبی ما واقع شده است، با ایجاد سایه در سمت جنوبی منزل مان، کار کولر را برای ما انجام می دهد. یک درخت کهنسال افرا در حیاط جلویی این خانه، موجب می شود تا در زمستان نور زیادی از پنجره دریافت کنیم و در تابستان همیشه در سایه قرار بگیریم.





یک درخت مانند هر نوع تجهیزات الکترونیک در اطرافمان پیچیده است؛ درخت باعث می شود تا نور خورشید در زمستان وارد خانه شود و با رشد برگ ها در تابستان، جلوی نور خورشید را می گیرد.





جفری دونووان می گوید: همه می دانند که سایه درختان می تواند یک خانه را خنک کند. پژوهش ما با مطالعات بسیار به این سوالات پاسخ داده است: یک درخت باید در کجا کاشته شود تا بیشترین مزیت را به دست آورد؟ چگونه سایه درختان دقیقا بر ردپای کربنی ما اثر می گذارد؟ (Carbon footprint: به صورت مجموعه کل گازهای گلخانه ای خروجی ناشی از یک سازمان، یک رخداد، یک محصول یا یک شخص تعریف می شود) یافته های کلیدی ما عبارتند از:

 

 

• کاشت یک درخت کلید ذخیره انرژی است. سایه درختان بر استفاده از برق در فصل تابستان اثر می گذارد؛ اما میزان ذخیره آن به موقعیت درخت بستگی دارد.

 

• درختان کاشته شده در 120 سانتی متری سمت جنوب یا 180 سانتی متری سمت غرب خانه میزان مشابهی از ذخیره انرژی را ایجاد خواهند کرد. این امر به دلیل روشی است که سایه ها در دفعات متفاوت روز ایجاد می شوند.

 

 

• پوشش درخت در سمت شرق یک خانه هیچ اثری بر مصرف برق ندارد.

 

 

• یک درخت که در سمت غرب یک خانه کاشته شده است، می تواند تولید خالص دی اکسید کربن ناشی از مصرف برق در فصل تابستان را تا 30 درصد کاهش دهد.

 

 

درخت مو بکارید: فرانک لوید رایت (مشهورترین معمار تاریخ آمریکا) یک بار گفته بود: یک پزشک می تواند اشتباهاتش را دفن کند؛ اما یک معمار تنها می تواند به مشتریانش بگوید که درخت مو بکارند.




درختان مو مانند پیچک و موی روسی به سرعت رشد می کنند و اثر آنی به جا می گذارند. بسیاری از افراد شکایت می کنند که درختان مو ساختمان ها را خراب می کنند و موجب نابودی چوب می شوند؛ اما این مسائل به درختان مو و ساختمان ها بستگی دارد.





پیچک ها می توانند با جلوگیری از رسیدن نور خورشید به دیوارها، به طور قابل توجهی حداکثر دمای یک ساختمان را کاهش دهند؛ به طوری که نوسان دمای روزانه تا 50 درصد کاهش می یابد. همراه با اثر عایق بندی، نوسانات دما روی سطح دیوار می تواند از منفی 10 درجه سانتیگراد تا 60 درجه سانتیگراد و بین 5 و 30 درجه سانتیگراد کاهش یابد.

 

 

 

یک پنکه سقفی تهیه کنید: این پنکه های سقفی در همه اشکال طراحی و بر مبنای اصل مشابهی کار می کنند؛ به این شکل که هوای در حال حرکت، رطوبت روی پوست شما را خشک می کند و شما را خنک تر نگه می دارد. استفاده از آنها یکی از روش ها برای حفظ سیاره زمین است. این پنکه ها مصرف برق اندکی دارند و به جای خنک کردن کل اتاق، به خنک نگه داشتن شما کمک می کنند. بنابراین هیچ دلیلی وجود ندارد که در صورت ترک اتاق، آنها را روشن بگذارید و به این ترتیب در مصرف پول جیبتان صرفه جویی می کنید.

 

 

 

سقف خانه های خود را رنگ کنید: به همان صورتی که یخ / برف بیشتر به جای جذب گرما به همان روش اقیانوس ها، اشعه های UV را منعکس می کند، (تصور کنید: حلقه بازخورد که از آب شدن قله های یخی قطب شمال ناشی می شود) اکنون به سقف های سفید به عنوان راهی برای خنک کردن شهرها و مبارزه با تغییرات اقلیمی نگاه می کنند. لس آنجلس تایمز گزارش می دهد که در کنفرانس تغییرات اقلیمی عنوان شد که اگر ساختمان ها و سطوح جاده ها در 100 شهر از بزرگترین شهرهای ایالات متحده آمریکا با سطوح سبک تر و انعکاس دهنده گرما پوشانده شده بودند، میزان ذخیره انرژی می توانست عظیم باشد.

 

 

 

 

پشت پنجره ای نصب کنید: بهترین راه برای مواجهه با نور خورشیدی که ناخواسته وارد خانه شما می شود این است که از ابتدا جلوی آن را بگیرید. هر فردی می تواند با ایجاد لبه پنجره یا برایس سولیل، این کار را به طور صحیح انجام دهد.

 

 

 

bris soleil) یا آفتاب شکن یک عنصر معماری در ساختمان است که در افزایش حرارت در داخل ساختمان را کاهش می دهد و این کار را با منحرف کردن نور خورشید انجام می دهد.) طراحی برایس سولیل به این شکل است که از ورود نور خورشید در تابستان جلوگیری می کند و طی زمستان نور خورشید را وارد ساختمان می کند، گرچه آنها خیلی انعطاف پذیر نیستند.





پشت پنجره ای ها واقعا تکنولوژی جذابی هستند که شاید در عصر جدید چندان توجهی به آنها نمی شود. آنها با یک تجهیزات ساده امکان تهویه و امنیت را فراهم می کنند. ایجاد سایه و حفاظت در برابر باد و طوفان قابلیت دیگر آنهاست.

 

 

 

موارد گفته شده ساده اما منعطف هستند. روش های آزموده شده با تکنولوژی پایین پول و انرژی شما را حفظ کرده و برای همیشه کارگر خواهند بود.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;