خط انتقال آب به شهرک صنعتی تهران باید در دستور کار قرار گیرد

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به اینکه آب‌های زیرزمینی شهرک صنعتی تهران به دلیل مجاورت با شیرآبه‌های آراد کوه آلوده است، تاکید کرد: خط انتقال آب شرب و بهداشتی به این شهرک باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، حسین توکلی کجانی در ششمین جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل، رفع و موانع و مشکلات تولید شهرستان ری اظهار داشت: مسئولان شهرک صنعتی تهران، شرکت آب منطقه‌ای و اداره آب کهریزک باید در خصوص انتقال آب شرب به این شهرک تفاهم نامه‌ای امضاء کنند.
وی افزود: دستگاه‌های متولی آبرسانی به شهرک صنعتی تهران به دلیل وجود واحدهای تولیدی و صنعتی فراوان در این مکان باید ۲ برنامه کوتاه مدت و بلند مدت طراحی کنند تا کارآفرینان این شهرک فقط فکر تولید خود باشند.
توکی با اشاره به اینکه چاه آب شهرک صنعتی تهران به دلیل نفوذ شیرآبه‌های آراد کوه آلوده شده است، عنوان کرد: شرکت آب منطقه‌ای با باطل کردن مجوز این چاه و انتقال آب به منطقه‌ای دیگر می تواند بخشی از مشکلات فعلی این شهرک را حل نمایند.
وی یادآور شد: شرکت آب و فاضلات منطقه ۶ تهران باید با احداث خط لوله انتقال آب در ۶۰ متری شورآباد باید آب شرب این شهرک را تامین نماید.
فرماندار شهرستان ری در ادامه این جلسه با بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در حوزه مالیات بر عملکرد و مالیات بر ارزش افزوده، ابراز کرد: اداره مالیاتی و تامین اجتماعی که از واحدهای تولید مطالبه دارند باید به گونه مالیات را اخذ کنند تا خللی در روند تولید و اشتغال واحدها ایجاد نشود.
توکلی یادآور شد: درآمد اصلی کشور در حال حاضر که تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران وجود دارد مانند گذشته فروش نفت و صادرات نیست بلکه فقط مالیات است که برای دریافت آن نیز دستگاه‌های اجرایی باید تا حد ممکن مراعات صاحبان واحدهای تولیدی را کنند.
در این جلسه مشکلات طرح توسعه، تامین آب، تامین اجتماعی، مشکلات بهداشتی، مالیات بر عملکرد و مالیات بر ارزش افزوده شرکت صنعتی کفش نسیم سحر، شرکت صنعتی هانی، شرکت توسعه صنعتی نصیر موج گسترش و اتحادیه صنف انبارهای کالاهای تجاری و آهن فروشان و همچنین مشکلات تامین آب شرب، محیط زیست و سند مالکیت اراضی شهرک صنعتی تهران واقع در شورآباد کهریزک بررسی شد.
شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران قرار گرفته است، این شهرستان به دلیل مجاورت با کلان شهر تهران و وجود صنایع مختلف تولید مانند پالایشگاه تهران، کارخانه سیمان و شهرک‌ها و لکه‌های مختلف صنعتی یکی از صنعتی‌ترین شهرهای استان تهران محسوب می شود.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;