یخ‌ زدگی کنتور و تاسیسات آب را جدی بگیریم

همزمان با سرد شدن بیشتر هوا، جلوگیری از یخ زدگی کنتورها و تاسیسات آب یکی از دغدغه هایی است که ساکنین مناطق با آب و هوای سرد همواره با آن روبرو هستند و به دنبال راهکارهایی برای جلوگیری از آن هستند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، ایران یکی از کشورهایی است که هر چهار فصل با مشخصات و مقتضیات آب و هوایی کاملاَ متفاوت و محسوس در آن قابل مشاهده است که این امر به زیبایی های این کشور با جاذبه های طبیعی افزوده است.
اقدامات پیشگیرانه و استفاده از ابزارها و ترفندهای بومی شده امکان استفاده و بهره گیری از زیبایی ها و جاذبه های طبیعی کشورمان را صدچندان می کند.
آمادگی برای سرمای زمستان برای افراد در شهرها و روستاها و مناطق مختلف با پیش بینی ها و اقدامات متفاوتی انجام می شود.
کاهش شدید هوا در چند روز اخیر فرصتی مناسب برای اطلاع رسانی در این حوزه فراهم آورد تا راه های مقابله با این مشکلات را بررسی کنیم.
کارشناسان معتقدند که  یخ‌زدگی کنتور و تاسیسات آبی در فضای باز بسیار بیشتر است و بنابراین در مرحله اول بهتر است که این تجهیزات در محفظه ای سرپوشیده قرار داشته باشد.
اقدامات توصیه شده  با آغاز فصل زمستان انجام کارهایی مانند؛ عایق‌بندی کنتور و تاسیسات آبی به وسیله پشم شیشه، گونی و الیاف مصنوعی و … است تا با یخ زدگی کنتور و تاسیسات آبی به ویژه در مناطق سردسیر کشور مواجه نشویم.
همچنین  رعایت موارد لازم شامل پوشاندن کنتور، دریچه آن، لوله های روکار مسیر کنتور تا محل مصرف، دقت در پوشش دریچه بازدید واقع در دیواره دایک (کانال لوله)، درزهای قسمت پایین و اطراف درب منازل و سرویس های بهداشتی برای جلوگیری از جریان هوای سرد به داخل ضروری است .
 عایق کردن دور کنتور به وسیله پشم شیشه، گونی، تمیز کردن داخل حوضچه کنتور، تهیه خاک اره از نجاری‌ها، ریختن خاک اره در کیسه‌های پلاستیکی و قراردادن کیسه‌ها در اطراف کنتور، ایجاد فشردگی لازم، بستن درب حوضچه کنتور و عایق‌بندی لوله‌های آب در فضای باز ساختمان از جمله دیگر راهکارها برای جلوگیری از یخ زدگی کنتور در این روزهاست.
بر اساس این گزارش، در صورت مواجهه با  یخ‌زدگی کنتور و تاسیسات آبی،  به هیچ وجه نباید از حرارت مستقیم استفاده کرد چرا که باعث ترکیدگی کنتور و تاسیسات می‌شود و مشکلات مضاعفی به وجود می‌آورد و بهتر است به هنگام وقوع این مشکل از حرارت غیرمستقیم استفاده شود.
لازم به ذکر است؛  شهروندان همچنین می‌توانند در زمان یخ‌زدگی انشعاب‌های آب، مراتب را به سرعت با مرکز ارتباطات مردمی ۱۲۲ در میان بگذارند.
منبع تاسیسات نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;