خرم: برخورد قضایی با اهمال در ساخت و ساز الزامی است

به دنبال انتصاب مهندس احمد خرم به ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان، وی از نبود برخورد قضایی با ورود افراد غیرمتخصص به تولید مسکن انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،  رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان  کشور با تاکید بر اینکه ساخت واحدهای مسکونی توسط افراد غیرمتخصص اولین دلیل کاهش کیفیت ساخت و ساز است گفت: ضوابط و استانداردها در حوزه ساخت و ساز جدی گرفته نمی شود.
 احمد خرم با اشاره به اینکه بخش عمده ای از فعالان در حوزه ساخت و ساز متخصص در این حوزه نیستند گفت: ساخت واحدهای مسکونی توسط افراد غیرمتخصص اولین دلیل کاهش کیفیت ساخت و ساز است و در مراحل بعدی نادیده گرفته شدن ضوابط و استانداردها در حوزه ساخت و ساز است که باعث می شود یک واحد مسکونی از کیفیت لازم برخوردار نباشد.
وی با بیان اینکه عمر مفید ساختمان ها در ایران ۳۰ سال است و در  کشورهای پیشرفته این عدد به ۱۰۰ سال هم می رسد، تاکید کرد: در بسیاری از موارد می بینیم که از اصناف و کسب و کارهای مختلف وارد حوزه ساخت و ساز مسکن می شوند و این در حالی است که اگر در سایر حوزه ها همچون پزشکی فردی بدون دارا بودن تخصص لازم به طبابت بپردازد قطعا از طریق مراجع قضایی برخورد صورت می گیرد.
خرم تاکید کرد: حال می بینیم که در حوزه مسکن، ساخت و ساز توسط مجری و متخصص ذی صلاح انجام نمی شود و اتفاقا هیچ برخورد قضایی هم با این موضوع صورت نمی گیرد.
خرم با اشاره به اینکه نبود نظارت بر روند ساخت و سازها نیز موجب کاهش کیفیت ساخت و ساز می شود ادامه داد: در حوزه ساخت و ساز باید رعایت خطوط قرمز ضوابط و استانداردها جدی گرفته شود و نظارت اتفاقی به عنوان یک الگوی نظارتی که در سایر کشورها استفاده می شود در ایران اجرایی نمی شود.
وی گفت: در کشورهای پیشرفته هر گونه تخلفی از سوی هر نهاد و ارگانی که مرتبط با ساخت‌وساز هستند صورت بگیرد مجوزهای آنها لغو خواهد شد.
منبع سازمان نظام مهندسی ساختمان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;