خرم: اطلاع رسانی به موقع و کسب درآمد اولویتهای کار روابط عمومی است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، مهمترین کار روابط عمومی ها را در شرایط فعلی اطلاع رسانی سریع و به موقع و کسب درآمد و انجام فعالیتهای اقتصادی برای متوقف نماندن وظایفشان دانست.
به گزارش تاسیسات نیوز، مهندس خرم که در ارتباط تصویری در دومین نشست مدیران روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمانها در تهران سخن می گفت با بیان این پرسش که باتوجه به تامین نشدن بودجه لازم برای فعالیت روابط عمومی چه باید کرد اظهار داشت، روابط عمومی ها باید بودجه خود را از برگزاری نمایشگاه، برنامه های آموزشی، نشریه، مجله و… تامین کنند.
وی با مهم دانستن رسالت خبررسانی روابط عمومی عنوان کرد: با اطلاع رسانی درست و به موقع و سریع اخبار جلسات و رویدادها باید تمامی منافذی که افراد می توانند علیه سازمان خبرسازی کنند را بست.
رئیس سازمان در صحبتهای خود گفت که جایگاه و شأن روابط عمومی در حال حاضر متفاوت با گذشته است و به همین نسبت سطح توقعات از روابط عمومی ها بالا رفته است و باید پاسخگوی توقعات گسترده تر و عمیق تری باشند.
وی ضمن اشاره به کمبود بودجه و امکانات در روابط عمومی خاطر نشان کرد، فعالیتهای روابط عمومی تعطیل پذیر نیست و باید راهکارهایی اندیشیده شود تا روابط عمومی ها  بدون نگرانی از بودجه، فعالانه وظایف خود را انجام  دهند. نگاه به روابط عمومی نباید به شکل هزینه باشد بلکه باید به شکل ابزاری برای منافع سازمان و جامعه به روابط عمومی نگاه کرد.
رئیس شورای مرکزی با تاکید بر وجود صداقت و سرعت در کار خبر رسانی، گفت- در اتفاقات اخیر، سازمانها از عدم توجه به ضعفهای خود ضربه خوردند و دستگاه های خبر رسانی با استفاده از نقاط ضعف سازمان تمام خدمات و اصل وجودی سازمان را زیر سوال بردند و اخبار را طوری تنظیم کردند که تصویر متفاوتی از اصل خبر جلوه کند.
وی همچنین افزود: مخاطبان سازمان در هر گروه افراد مطلع و منطقی و انتقادگر از چهارچوب گفتگو و اقتصاد و مباحثه هستند، لذا لازم است روابط عمومی ها در تنظیم اخبار هوشیارانه عمل نمایند و خبر را طوری تنظیم کنند که تنها منظور خبر به طور شفاف به ذهن متبادر و جلوی برداشتهای دیگر گرفته شود.
مهندس خرم ضمن تجلیل از برگزاری دومین گردهمایی تخصصی روابط عمومی خواستار ادامه دوره های آموزشی و بازتاب این آموزش های تخصصی در کار مدیران روابط عمومی شد و افزود- دوره هشتم دوره گذار به روابط عمومی حرفه ای هست و در سال سوم این دوره، انتظار کار حرفه ای از روابط عمومی ها را داریم.
وزیر اسبق راه و ترابری در ادامه صحبتهای خود گفت در حال حاضر اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در دستور کار کمیسیون عمران قرار دارد و یکی از مشکلات سازمان نظام مهندسی ساختمان این است که قانون گذار درآمد سازمان کشور را به درآمد سازمانها استانها استان وصل کرده است و خالی ماندن حساب سازمان در طول سال موجب آسیب رسیدن به این سازمان شده است.
وی در پایان صحبتهای خود ضمن تقدیر از تلاشهای مدیران روابط عمومی خاطر نشان کرد: مدیران روابط عمومی اولویتهای کاری خود را منطبق با برنامه های پیشنهادی رئیس نظام مهندسی ساختمان کشور تنظیم کنند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;