حالا می توانید با بخاری هم صحبت کنید

بخاری

پژوهشگران نوعی سیستم هوشمند دریافت‌کنندهٔ صوت برای دریافت اطلاعات و فرامین کاربران این بار در زمینه دستگاه‌های برودتی و حرارتی تولید کرده‌اند که می‌تواند تحولی عظیم در زمینه صرفه‌جویی در مصرف انرژی باشد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  دانشمندان در حال طراحی نوعی سیستم کنترل از راه دور هوشمند برای کنترل دستگاه‌های الکترونیکی هستند که بتوان به سادگی با آن ارتباط برقرار کرد و حتی با آن برای اجرای دستور صحبت کرد.

 

گفتنی است، این دستگاه که با تکنولوژی هوش مصنوعی کار می‌کند قادر به خواندن صدای کاربر به منظور خواندن دستورات ارسال شده از سوی او می‌باشد و قابلیت این را دارد که به تمام دستگاه‌های خانگی که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند با فناوری wi – fi وصل شود.

 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، این دستگاه با هزینهٔ اولیه ۱۴۴ پوند روانه بازار خواهد شد این دستگاه همچنین، باعث صرفه‌جویی در زمان و انرژی خواهد شد.

از جمله خصوصیات فنی این دستگاه، وجود باتریهای قابل شارژ، تاریخ تنظیم، آلارم، پردازشگرARM ۹۴۰۰ مگاهرتزی، MB ۱۲۸ حافظه، ۲۵SMB، ذخیره‌سازی داخلی، صفحه نمایش ۴. ۳ اینچی، میکروفن، سیستم Hi –Fi، سنسور دما و حسگر نور است.

 

 این سیستم افراد را قادر می‌سازد که مدیریت و کنترل دستگاه‌های خانگی خود در زمینه تهویهٔ خانه و درجه حرارت خانه‌ را در دست داشته باشند.

 

این دستگاه وقتی پیام صوتی فرد را می‌شنود با استفاده از حسگرهای حساس به صدا، آن را پردازش نموده تبدیل به سیگنال‌های خاص کرده و کد دستور صادر شده را برای انجام تغییر مورد نظر کاربر به دستگاه تهویه محیط می‌فرستد.

 

 

 

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;