جلوگیری از تجاوز جنسی با سوخت های فسیلی

به گزارش تاسیسات نیوز، وزیر انرژی آمریکا در اظهارنظری جنجال برانگیز گفته افزایش استفاده از سوخت‌های فسیلی در آفریقا می‌تواند حتی در پیشگیری از موارد آزار جنسی هم «موثر واقع شود».




زیست آنلاین افزود، ریک پری، که روز جمعه در واشنگتن پایتخت آمریکا سخن می‌گفت تاکید کرده هنگامی که در اتاق یا مکانی چراغ برق روشن می‌شود و «فضا را روشن» می‌کند «این نور» می‌تواند به «بیداری اخلاقی» کمک کند و از این جهت به پیشگیری از روی دادن آزار و اذیت‌های جنسی و تجاوز کمک کند.




پری که رسانه‌های آمریکا فهرستی از «گاف‌های» او را بارها منتشر کرده‌اند از مخالفان جدی پدیده گرمایش زمین است.




او که در زمینه توسعه پروژه‌های برق‌رسانی به نقاط مختلف آفریقا سخن می‌گفت، همچنین گفته اگر صنعت برق توسعه پیدا کند آن وقت مردم ناچار به مطالعه در زیر نور آتش که «دود سمی تولید می‌کند» نیستند.




یک گروه محیط‌زیستی سخنان پری را «دروغی آشکار» خوانده و در رسانه‌های اجتماعی هم سخنان وزیر انرژی آمریکا با واکنش‌ها بسیار روبرو شده است.




آیا آمریکا به معاهده پاریس باز می‌گردد



کاخ‌سفید گزارش جامع و رسمی دانشمندان و سازمان‌های مرتبط با محیط‌زیست آمریکا درباره نقش انسان در پدیده گرمایش زمین را رسما منتشر کرده است.




در این گزارش که نام و امضای بسیاری از کارشناسان برجسته محیط زیست و هواشناسان در پای آن دیده می‌شود و در همکاری مشترک میان دانشگاه‌ها و نهادهای دولتی مرتبط تهیه شده است آمده «گرمایش زمین پیامدهای بسیار جدی برای آمریکا و جهان در پی خواهد داشت.»




«پذیرفتن نقش انسان در گرمایش زمین و اشاره به پیامدهای مخرب آن بر زندگی انسان»، عباراتی است که در کانون معاهده اقلیمی پاریس هم وجود دارد و بر همین اساس اکنون رسانه‌های آمریکایی انتشار گزارش جدید کاخ‌سفید دراین باره را «تضادی آشکار» با سخنان و سیاست‌های دولت دونالد ترامپ می‌دانند.




رئیس جمهوری آمریکا، تابستان گذشته رسما اعلام کرد تصمیم گرفته آمریکا را از معاهده پاریس خارج کند. تصمیمی که کمی بعد رسما از سوی وزارت خارجه آمریکا تقدیم سازمان ملل متحد شد.




بخشی از سخنان جنجالی پیشین ریک پری



در سال ۲۰۱۵ در انکار گزارش‌های مربوط به کناره‌گیری پری از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ریک پری گفته بود: یک ساعت از کار افتاده هم روزی یک بار زمان را درست نشان می‌دهد.




او در سال ۲۰۱۰ گفته بود: جرج دبلیو بوش یک رئیس‌جمهور فوق العاده بود، او از ما در برابر آزادی دفاع کرد.




او در سال ۲۰۱۱ گفته بود: بنابر گزارش‌ها شهر خوارس خطرناک‌ترین شهر آمریکاست. (شهر خوارس در مکزیک واقع شده است).




او در گفتگو با نیویورک تایمز گفته بود: من بیش‌تر از آن که شما فکر کنید یهودی‌ام. من بخشی از انجیل که در آن از امت یهود به عنوان مردم برگزیده از سوی خداوند یاد می‌کند را خوانده‌ام.




پری در سال ۲۰۱۴ گفته بود: ممکن است من ژن مستعد برای الکلی‌شدن را به ارث برده باشم اما بی‌تمایلی خودم نسبت به الکلی‌شدن جلوی آن را گرفته؛ در مورد همجنس‌گرایی هم نظری مشابه دارم.




رئیس سازمان انرژی آمریکا در سال ۲۰۱۰ در واکنش به فاجعه نشت نفت در خلیج مکزیک هم گفته بود: بعضی از وقایع خواست پروردگار است و نمی‌شود جلوی وقوع آنها را گرفت.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;