جریمه به خاطر تخفیف غیرقانونی

به گزارش تاسیسات نیوز، شرکت مادرتخصصی یخچال های فاستر –ITW- اخیراً به خاطر محدودکردن فروشندگان از عرضه تخفیف های آن لاین برای یخچال های تجاری 2.3 میلیون یورو جریمه شد. 





شورای رقابت و بازارها (CMA) یک دادخواست رسمی علیه ITW در ژانویه 2016 منتشر کرد, این شرکت در حال حاضر پذیرفته است که در فروش های اینترنتی یخچال های تجاری فاستر از سال 2012 تا 2014 فعالیت داشته است. 

 

 

 

 

جریمه 2298820 یورویی CMA 10 درصد کاهش برای تدارک یک برنامه آموزش قانون رقابت برای کارکنان و 20 درصد کاهش بیشتر برای پذیرش و همکاری ITW با CMA در نظر گرفت.

 

 

 

 

PRM تثبیت قیمت عمودی است که در آن یک تولیدکننده توانایی فروشنده برای تعیین قیمت محصولات را برای مثال با الزام وی به فروش به قیمتی خاص یا تنها بالای یک قیمت حداقل محدود می کند. PRM به این دلیل غیرقانونی است که فروشندگان را از تعیین قیمت مستقل برای جذب مشتری باز می دارد.

 

 

 

 

یخچال فاستر –بخشی از ITW- یک سیاست قیمت تبلیغاتی را ارایه و فروشندگان را تهدید به مجازات کرد که اگر زیر قیمت حداقل بفروشند قیمت های بالاتری برای محصولات فاستر از آنها خواهد گرت.

 

 

 

 

CMA دریفات سیاست حداقل قیمت تبلیغاتی فاستر مشمول RPM است چون با محدودکردن قیمت تبلیغ آن لاین کالاها مانع فروشندگان برای تصمیم گیری در مورد قیمت فروش کالاها می شود. CMA دریافت رابطه مشخصی بین قیمت تبلیغی و قیمت فروش در زمان خرید آن لاین وجود دارد.

 

 

 

با توجه به سهولت جستجوی اینترنتی، رقابت قیمت از فروش آن لاین معمولاً شدید است.

 

 

 

 

برنامه ITW برای تعیین قیمت‌های حداقل فروشندگان را از عرضه قیمت‌های تخفیفی آنلاین بازداشته و رقابت در فروش آن لاین را کاهش داده و خریداران را از مزیت قیمت کمتر برای یخچال‌های فاستر محروم می‌کند. زیان‌کاران نهایی، مشتریان رستوران‌ها یا آشپزخانه‌ها هستند که ممکن است هزینه غذای آن‌ها افزایش یابد.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;