ثبت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در اداره ثبت شرکت ها

مشاور مالی و مالیاتی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد از ثبت این سازمان در اداره ثبت شرکت ها خبر داد و گفت: با توجه به الزام سازمان های نظام مهندسی سراسر کشور به ثبت در اداره ثبت شرکت ها، سازمان نظام مهندسی استان یزد در این راه پیشقدم شد و با نهایی شدن ثبت آن در اداره ثبت شرکت ها، شماره ثبت دریافت نمود.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، محمد کاظم درّی درخصوص ماهیت سازمان های نظام مهندسی گفت: این سازمان ها به موجب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب سال ۱۳۷۴ مجلس شورای اسلامی تأسیس شده و چون تشکل قانونی محسوب می شدند نیاز به ثبت در اداره ثبت شرکت ها نداشتند.
وی به طرح تخصیص شناسه ملی برای کلیه اشخاص حقوقی اشاره کرد و افزود: با عنوان شدن این طرح ،کارگروهی با موضوع ماده ۹ تشکیلات ثبت در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ایجاد و به تشکل های قانونی نظیر سازمان های نظام مهندسی شناسه ملی اختصاص داد.
درّی با بیان اینکه تصمیات این کارگروه مبنی بر تخصیص شناسه ملی به این گونه تشکلها در اواسط سال ۹۷ مورد بازنگری قرار گرفت گفت: بنا بر تصمیم این کارگروه و از آنجا که این  سازمان ها دارای شخصیت حقوقی مستقل هستند، ملزم به ثبت در اداره ثبت شرکت ها گشتند.
وی ادامه داد: در پی این تصمیم، موضوع به شورای مرکزی نظام مهندسی منتقل و مذاکرات و جلسات بسیاری برگزار گردید و در نهایت در جلسه ای با حضور رئیس کارگروه ماده ۹ و رؤسای سازمان های نظام مهندسی بر سر این موضوع اتفاق نظر شد که ثبت این سازمان ها در اداره ثبت شرکت ها در اولویت قرار گیرد.
درّی تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد نیز در این خصوص وارد عمل شد و فرآیند ثبت سازمان به عنوان مؤسسه غیرتجاری در اداره ثبت شرکت ها مطابق فرآیندی که تعریف شده بود انجام گرفت.
وی گفت: خوشبختانه این سازمان در تاریخ ۲۸ دی ماه سال جاری به عنوان اولین سازمان کشور در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسیده و شماره ثبت دریافت نمود.
وی همچنین از درج آگهی ثبت سازمان در روزنامه رسمی کشور از سوی اداره ثبت در آینده ای نزدیک خبر داد.
درّی در انتها بر حفظ ماهیت سازمان تأکید کرد و افزود: نکته حائز اهمیت این است که در پی ثبت سازمان در اداره ثبت شرکت ها، هیچ گونه تغییری در ماهیت و تکالیف سازمان صورت نگرفته و تنها تغییراتی که صورت می گیرد اینکه تغییر در هیأت مدیره، بازرسین و دارندگان حق امضاء نیازمند ثبت در اداره ثبت شرکت ها خواهد بود.
منبع سازمان نظام مهندسی یزد
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;