توربین‌های متصل به خورشید و باتری

 

به گزارش تاسیسات نیوز، فن آوری جدید ترکیبی از انرژی خورشید و باد، جایگزین قطعی سوخت های فسیلی خواهد شد.


سیستم Vestas Wind با ارائه تولید هرچه بیشتر انرژی خورشیدی و ذخیره سازی آن، به بزرگترین تولید کننده توربین های جهان اجازه می دهد، تاسیسات تجدید پذیر و در نهایت برق را بیش از پیش تولید کنند.


Anders Runevad، مدیر اجرایی شرکت Anders Runevad، گفت: “ما زمینه گسترش انرژی پایدار را گسترش داده ایم.” و شاهد افزایش نسبتا سریع انرژی پاک هستیم.


در واقع شرکت Vestas فن آوری جدید ترکیبی از انرژی خورشید و باد و همچنین ذخیره سازی انرژی می باشد، به گونه ای که هریک از این تجهیزات ترکیبی مکمل یکدیگر می باشند.


برق تولید شده از مزارع خورشیدی و باد را می توان برای سال ها بعد نیز ذخیره کرد، بنابراین می توان اظهار کرد این تکنیک جدید جایگزین قطعی سوخت های فسیلی خواهد بود.


شرکت Vestas، به دنبال افزایش سرعت تولید باد، جهت بهبود و تقویت روند صنعت جهانی، راه های جدیدی را در این خصوص ارائه کرده است. Vestas با همکاری شرکت Tesla Inc،(یک شرکت تحلیلی که از هوش مصنوعی برای پیش بینی تولید آب و هوا و انرژی استفاده می کند.) به ذخیره سازی انرژی توسط توربین های بادی پرداخته است.


بر اساس گزارش Runevad، شرکت Aarhus در دانمارک، قادر به تولید پانل های خورشیدی یا باتری ها نبوده است، با این وجود تلاش کرده است تا تمام اجزا را برای ساخت و نگهداری سیستم های هیبریدی عرضه کند و از این طریق توانست نقش خود را در بازار به دست آورد، و ارزش های اقتصادی برای خود کسب بنماید.


James Evans، تحلیلگر Bloomberg، گفت: افزایش علاقه به پروژه های ترکیبی، (ترکیب نیروی باد با خورشید) و یا ذخیره سازی، نشان دهنده فرصتهای جدید از انتقال انرژی جهانی است.


یک شرکت در حال توسعه در دانمارک اولین پروژه ترکیبی خود را با همکاری Tesla و WindLab آغاز کرده است. Runevad پیش بینی می کند که بازار جهانی هیبریدی می تواند تولید 2 برابری داشته باشد. در حال حاضر این مقدار GW 11.2 می باشد که توسط توربین های بادی شرکت Vestas نصب شده است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;