تهران رتبه دوم کشور ازلحاظ سرانه آبی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با تایید این موضوع که تهران رتبه دوم ازلحاظ سرانه آبی را در کشور به خود اختصاص داده است گفت:روند کنونی رشد جمعیت در تهران به گونه ای است که اگر طرح های تامین آب به بهره برداری نرسند ۵ سال دیگر پاسخگوی نیاز تأمین آبی نخواهیم بود.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،‌ سید حسن رضوی با بیان اینکه از عمر طرح‌های بزرگ آب تهران ۳۰ سال می گذرد و نوسازی این طرح‌ها ۱۰ سال از برنامه عقب است،گفت:وقتی ما به منابع زیرزمینی متکی شده‌ایم و فرونشست‌های دشت ورامین ،شهریار و تهران گواه این ادعاست پس باید چاره ای برای رشد جمعیت و پاسخگویی به این نیاز آبی تا ۵ سال آینده اندیشید.
وی تاکید کرد:اگر مسئولان و نمایندگان مجلس توجه ویژه ای به طرح های در دست اجرای تامین آب تهران از خود نشان ندهند ۵ سال دیگر با این رشد جمعیتی که در تهران به وجود خواهد آمد پاسخگوی نیاز تأمین آبی تا ۵ سال دیگر نخواهیم بود.
رضوی با تایید این موضوع که تهران  رتبه دوم ازلحاظ سرانه آبی در کشور را به خود اختصاص می دهد تصریح کرد: به‌طور میانگین در کشور تأمین سرانه آب به ازای هر نفر ۱۳۰۰ مترمکعب است که در تهران با توجه به تمرکز جمعیتی بالا، این عدد ۱۸۴ مترمکعب است.
به گفته وی،با توجه به تراکم جمعیتی بالا، تهران بعد استان سیستان و بلوچستان رتبه دوم ازلحاظ سرانه آبی را به خود اختصاص داده است.
مدیر عامل آب منطقه ای تهران پیشتر با انتقاد از برخی نمایندگان مجلس گفته بود که نمایندگان مردن تهران چندان دغدغه ای برای تکمیل طرح های آبی تهران از خود نشان نمی دهند.
وی تاکید کرده بود که متأسفانه  ۳۰ سال است که از عمر مفید طرح بزرگ آبرسانی تهران می‌گذرد و متأسفانه اجرای به موقع و سریع این طرح‌ها در اولویت مسؤولان و مجلسی‌ها نیست.طرح‌های بزرگ آب تهران مثل انتقال آب سد لار به نیروگاه کلان، تصفیه‌خانه ششم و انتقال آب از سد طالقان به تهران چندان در اولویت اتمام قرار ندارد.
منبع خبرگزاری فارس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;