تحول اقتصادی در گرو توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای

نقش و اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای در توسعه اقتصادی نزد کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه شناخته شده است و بسیاری از کشورها برای تحول در توسعه اقتصادی اقدام به اصلاح نظام آموزش فنی و حرفه ای خود سرمایه گذاری می کنند .
به گزارش تاسیسات نیوز، دکتر شاه پسند، روز ترویج آموزش های فنی و حرفه ای افزود : روز ۶ مرداد ماه روز ترویج آموزش های فنی حرفه ای به منظور توسعه ، ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت آموزش ، کار و کارآفرینی و ایجاد انگیزه برای دست یابی به فرصت های شغلی پایدار در راستای اقتصاد مقاومتی و فراگیر کردن بیشتر آموزش های مهارتی در سراسر کشور برگزار می شود.
وی در ادامه خاطر نشان کرد : محتوای فرهنگی آموزش فنی و حرفه ای باید در سطحی باشد که تخصصی شدن گریز ناپذیر، در آموزش فنی و حرفه ای راه دیگر علایق را سد نکند اما نکته اساسی اینکه آموزش فنی در زمینه های علمی از سال های تحصیلی مدارس فراتر می رود و وارد عرصه صنعت می گردد .
شاه پسند در ادامه بیان کرد : خوشبختانه امروزه تصور افراد به آموزش از قبل متفاوت تر شده و افراد جایگاه بالاتری برای آن قائل هستند. روشن است که نمی توان نگرش ها را یک شبه تغییر داد اما با آموزش فنی و آگاه سازی مردم قطعا تغییر نگرش ها خیلی سریع انجام خواهد گرفت .
وی در ادامه در خصوص نقش ترویج آموزش های فنی و حرفه ای و اهمیت آن در حوزه نظام مهندسی ساختمان بیان کرد : آموزش و آگاهی
در حوزه فنی و حرفه ای قطعا به کمک دیگر نهادها از جمله سازمان نظام مهندسی ساختمان به خوبی در پرورش استعداد و کارایی و بهره وری بیشتر در حوزه کار از جمله ساخت و ساز ، سازه ها در یک پروژه موثر است ، لذا حوزه فنی و حرفه ای و سازمان نظام مهندسی یک رابطه ی تنگاتنگ و راهگشایی را باهم دارند که بدون شک با تعامل بهتر می توان زمینه های پیشرفت خوبی را برای جامعه ی مخاطب ایجاد کرد .
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;