تجهیزات تولید برق با باد بومی سازی می شود

بومی‌سازی تجهیزات تولید برق با استفاده از انرژی باد در روسیه محقق می شود.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، شرکت «روسنانو»، به‌عنوان متولی توسعه فناوری‌نانو در روسیه، تفاهم‌نامه‌ همکاری با شرکت نوردانرژی گروپ برای بومی‌سازی تجهیزات مربوط به تولید برق با استفاده از انرژی باد امضا کرده است.
شرکت روسنانو (Rusnano) قصد دارد با همکاری شرکت نوردانرژی گروپ (NordEnergyGroup) روی بومی‌سازی تجهیزات تولید انرژی برق با کمک باد سرمایه‌گذاری کند. نوردانرژی بخشی از صندوق سرمایه‌گذاری سوروگروپ است.
این دو شرکت تفاهم‌نامه‌ای را به‌عنوان بخشی از دومین برنامه پشتیبانی از انرژی‌های تجدیدپذیر برای دوره زمانی ۲۰۲۵-۲۰۳۵ به امضا رساندند. با انعقاد این قرارداد، توانمندی بومی‌سازی تجهیزات موردنیاز برای پروژه‌های بادی روسیه از ۶۵ درصد به ۹۰ درصد خواهد رسید.
این همکاری برنامه‌ریزی شده مربوط به پروژه‌هایی است که به تولید ژنراتور، مبدل فرکانس و ترانسفورماتور برای توربین‌های بادی می‌پردازد.
در این قرارداد ممکن است هنگام اجرای پروژه از سایت‌های تولید شرکت نوردانرژی استفاده شود. در اطلاعیه‌ای که طرفین منتشر کردند آمده است که دو طرف به دنبال جذب یک تولیدکننده بین‌المللی توربین بادی به‌عنوان شریک فناوری هستند.
روسنانو و نوردگروپ انتظار دارند در مورد مسائل مالی و اقتصادی این پروژه در سه ماهه دو سال به توافق برسند. روسنانو یکی از شرکت‌های دولتی روسیه و مسئول رقابت‌پذیر کردن فناوری‌نانو در این کشور است؛ این کار با انجام سرمایه‌گذاری و انتقال فناوری از کشورهای دیگر به داخل روسیه انجام می‌شود.
روسنانو با بخش خصوصی کشورهای مختلف از جمله انگلستان نیز همکاری دارد و توافق‌نامه‌هایی را نیز با شرکت‌های انگلیسی امضا کرده است. گردش مالی شرکت‌های زیر نظر روسنانو در سال ۲۰۱۵ بالغ بر ۳۴۲ بیلیون روبل بود در حالی که کل گردش مالی بخش صنعت فناوری‌نانو در روسیه بیش از ۱ تریلیون روبل است که گردش مالی روسنانو بیش از یک سوم از کل تولید محسوب می‌شود.
دلیل این امر، سرمایه‌گذاری‌های خارجی در این مجموعه است، به طوری که کشورهایی نظیر آمریکا، ژاپن، چین و هند در این مرکز سرمایه‌گذاری کرده‌اند. روسنانو قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۰۰ کارخانه و مرکز تحقیق و توسعه راه‌اندازی کند. این شرکت در سال ۲۰۱۱ و با هدف توسعه فناوری‌نانو در روسیه تشکیل شد.
منبع خبرگزاری مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;