تجزیه مواد توسط حیات زیستی اقیانوس ها

 

به گزارش تاسیسات نیوز، سالیانه میلیون ها تن پلاستیک به اقیانوس ها ریخته می شود که ما اطلاعات زیادی در مورد محل و تاثیر آن روی محیط زیست دریایی نداریم. یک مطالعه روی نحوه تجزیه مواد توسط حیات زیستی اقیانوس ها برخی شواهد را روشن کرده و دریافته است که یک کیسه پلاستیکی قبل از پخش شدن در دریاها به میلیون ها قطعه میکروسکوپی تجزیه می شود.

 

تحقیق جدید به ما می گوید حدود 4.8 تا 12.7 میلیون تن متریک از مواد سالانه به اقیانس ها شسته می شود. اما چیزی که پی گیری آنها را سخت می سازد این است که آنها به اجزای پلاستیکی بسیار ریزی تبدیل می شوند که کوچک تر از ناخن انگشت کوچک شما هستند.

 

دانشمندان می گوید آنها توانسته اند یک درصد همه پسماندهای پلاستیکی در اقیانوس ها را توضیح دهند اما هنوز مطالب زیادی باید در مورد اینکه آنها بعد از دور انداخته شدن کجا می روند روشن شود.

 

تیم تحقیقاتی موجودی به نام Orchestia gammarellus را در مناطق ساحلی شمال و غرب اروپا کشف کرد که کیسه های پلاستیکی را تجزیه می کند. دانشمندان دریافتند سخت پوستان می توانند یک کیسه پلاستیک را به 1.75 میلیون قطعه مجزای ریز تجزیه کنند.

 

نوع پلاستیک – معمولی، قابل تجزیه یا قابل تجزیه زیستی – هیچ تاثیری روی سرعت مصرف ندارد اما وجود بیوفیلم ها کار را چهار برابر تسریع می کند.

 

پیش از این هم یک مطالعه دیگر دریافته بود مرغ های دریایی به اشتباه آشغال های پلاستیکی را برای غذا مصرف می کنند چون ترکیبات آلی آنها بوی شبیه غذا دارد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;