تاسیسات کار خود باشیم/۶ علت روشن نشدن کولر گازی؛ و روش رفع آن

کولرگازی یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های تمامی مصرف کنندگان کولر گازی خصوصا در فصول گرم سال می‌باشد.
به گزارش تاسیسات نیوز، به یاد داشته باشید که تعمیر کولر گازی به صورت کاملا اصولی، می‌تواند تا حد زیادی از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کند. علت روشن نشدن کولرگازی ممکن است تحت تاثیر نقص عملکرد در برد دستگاه باشد؛ بنابراین توصیه می‌شود در صورت بروز چنین مشکلی هر چه سریع‌تر به رفع آن بپردازید.
آشنایی با ۶ علت روشن نشدن کولر گازی و راه رفع آن
کولر گازی ممکن است تحت تاثیر دلایل مختلفی دچار مشکل شود، به طور ناگهانی خاموش شود و دیگر روشن نشود. در ادامه این مطلب ما به توضیح ۶ مورد از رایج ترین علت روشن نشدن کولر گازی می‌پردازیم. شما می‌توانید با سپردن تعمیر کولر گازی خود به یک متخصص و سرویس دوره ای آن موجب سهولت استفاده خود از این دستگاه در طول تابستان گرم امسال شوید.
اتصالات برقی
از شایع‌ترین علل عدم روشن شدن کولرگازی اتصالات برقی می باشد. بنابراین بهتر است اولین گام در صورت مشاهده خاموش شدن ناگهانی دستگاه، چک کردن اتصالات برق خانه باشد؛ تا پس از اطمینان از سالم بودن آن به بررسی سایر علل احتمالی بپردازید.
به عنوان مثال کولرهای گازی جنرال به مقدار ۲۲۰ ولت برق نیاز دارند و در صورت منتقل نشدن این میزان برق، دستگاه ممکن است مشکلات گفته شده را به دنبال خواهند داشت.
خرابی سیستم تهویه
 در صورت خراب شدن سیستم تهویه مرکزی کولر، می‌توان آن را به عنوان مهم‌ترین علت روشن نشدن کولر گازی نامید. برای رفع آن ابتدا به کنترل و تنظیم ترموستات دستگاه خود بپردازید. در صورت رفع نشدن مشکل حتماً با یکی از متخصصان مجرب ارتباط برقرار کنید.
برفک زدن لوله‌ها
به عنوان یکی از مشکلات رایج این دستگاه برفک زدن لوله های کندانسور را لازم است جدی بگیرید. کاهش میزان شارژ گاز دستگاه یا کثیف بودن فیلتر هوا ممکن است علت برفک زدن لوله‌ها باشند. برای برطرف کردن برفک، تنها لازم است فیلترها را تمیز کنید. نکته قابل توجه در این شرایط ریست نکردن دستگاه تحت هیچ شرایطی است.
کثیف بودن فیلتر
 یکی از مشکلاتی که ممکن است کثیف بودن فیلتر کولر گازی به دنبال داشته باشد، خاموش شدن ناگهانی و عدم روشن شدن مجدد دستگاه می‌باشد. بنابراین لازم است به صورت دوره ای به تمیز کردن و سرویس کولر گازی خود بپردازید تا از چنین مشکلاتی پیشگیری کنید.
خرابی کندانسور و فن
کندانسور با وظیفه خارج کردن گرمای منزل یکی از نقش‌های اساسی را در عملکرد کولرهای گازی بر عهده دارد؛ که در این صورت هر گونه نقص فنی در عملکرد این قطعه ممکن است علت روشن نشدن کولر گازی باشد. جهت برطرف کردن این مشکل در صورت مشاهده هر گونه کاهش کارآیی سازه خود حتماً از سالم بودن این قطعات اطمینان حاصل کنید.
گرفتگی در مسیر جریان گاز
 یکی از علل عدم روشن شدن این دستگاه‌ها می‌تواند گرفتن مسیر جریان گاز باشد. بنابراین کنترل هر چند وقت یکباره آزاد بودن مسیر، در افزایش عملکرد سازه بسیار حائز اهمیت می باشد. اما توصیه می‌شود که در صورت مشاهده گرفتگی مسیر حتماً از یک سرویس کار کولر گازی حرفه ای جهت رفع آن کمک بگیرید.
 کدهای خطای نشان دهنده روشن نشدن کولر گازی
 کدهای خطا پیام‌هایی هستند که به وسیله حروف انگلیسی بر روی صفحه نمایشگر کولرگازی نمایش داده می‌شوند؛ تا مصرف کننده را از عملکرد صحیح قطعات و بروز هر گونه مشکلی در آن‌ها با خبر سازد.
به عنوان مثال در انواع کولرهای گازی جنرال حروف df نشان دهنده حالت دی فراست در این دستگاه می‌باشد؛ که در این شرایط تا چند دقیقه بخش‌های داخلی سازه فعالیت خود را متوقف می‌کنند.
آشنایی با انواع کدهای خطا در شناخته علت روشن نشدن کولر گازی می تواند بسیار کمک کننده باشد.
در پایان بخوانید
بهترین اقدامی که شما می‌توانید در هنگام بروز هرگونه مشکلی برای کولرهای گازی خود انجام دهید؛ مشورت با فردی مجرب و با مهارت در این زمینه خواهد بود. فراموش نکنید که رفع سریع‌ترین مشکلات می‌تواند از هزینه‌های اضافی خراب شدن سایر قطعات و رفع آن‌ها بپرهیزد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;