بومی شدن دستگاه تراشکاری لیزری

به گزارش تاسیسات نیوز، تراشکاری عبارت است از شکل‌دهی فلزات به روش براده‌برداری با استفاده از ماشین تراشکاری. در این روش از شکل‌دهی فلزات، فلز که عمدتاً به شکل استوانه‌است (البته اشکال دیگر فلز نیز قابل استفاده‌است)، با قدرت و سرعت معین به چرخش در آمده و با حرکت تیغچه‌های تراشکاری بر روی آن، عمل براده‌برداری با عمق و سرعت معین انجام می‌شود.

 

 

 

 

خانم حق جو رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان گفت: این دستگاه که در کلیه صنایع جوش و برش کاربرد دارد ، می تواند با استفاده از لیزر حرارتی ،کلیه قطعات فولادی و آلیاژی و انواع سرامیک های صنعتی را با دقت زیاد برش دهد.

 

 

 

 

همچنین آقای پولادی طراح و سازنده این دستگاه گفت : دستگاه تراشکاری لیزری با استفاده از بخش های مکانیکی و الکترونیکی حساس ، قادر است با انعطاف پذیری بسیار زیاد انواع قطعات فولادی را در ابعاد و اشکال مورد نیاز کاربر برش دهد.

 

 

 

وی افزود: ویژگی این دستگاه در مقایسه با نمونه های مشابه ، افزایش 2 برابری سرعت و دقت در برش و انعطاف پذیری زیاد در برش در حالات مختلف بر روی قطعات سخت با استفاده از لیزر است.





سازنده این دستگاه گفت: قابلیت تکرار پذیری قطعه تولیدی بدون تغییر در سایز و اندازه ، کاهش هزینه های تولید قطعات و کاهش آلایندگی های زیست محیطی از دیگر مزایای دستگاه تراشکاری لیزری است .

 

 

 

آقای پولادی افزود: این دستگاه در مدت زمان 2 سال و با هزینه ای بیش از 700 میلیون ریال ساخته شد و آذر امسال با شماره 83761 در اداره کل شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;