بهترین زمان و نحوه اعتراض به سئوالات آزمون نظام مهندسی

تاسیسات نیوز: در این مقاله سعی کرده ایم بهترین زمان و نحوه اعتراض احتمالی به سئوالات آزمون نظام مهندسی ساختمان از سوی داوطلبان را بررسی و اعلام کنیم.
کلیه مهندسان رشته های مرتبط با صنعت ساختمان با اخذ پروانه نظام مهندسی به جامعه مهندسین اعلام می کنند که در بعضی یا همه صلاحیت های رشته خود توانسته اند از فیلتر سازمان نظام مهندسی گذشته و مجوز رسمی اشتغال به کار دریافت نمایند. آزمون نظام مهندسی همان فیلتری اصلی است که مهندسان نیازمند کسب نمره قبولی در این آزمون در بخش رشته و صلاحیت مورد نظر هستند و مرحله اعتراض به آزمون نظام مهندسی گاهی بخش سرنوشت ساز آن می شود.
آزمون نظام مهندسی از طرف وزارت راه و شهرسازی و با همکاری سازمان نظام مهندسی و دفتر مقررات ملی ساختمان در رشته های هفتگانه مهندسی ساختمان شامل آزمون مهندسی عمران، مهندسی معماری، مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی شهرسازی، مهندسی نقشه برداری برگزار می شود. با توجه به اینکه جهت قبولی در آزمون باید ۵۰ درصد نمره را با در نظر گرفتن نمره منفی کسب کرد، این امر بدین معناست که آزمون دهنده نیاز به پاسخگویی صحیح حداقل ۳۰ سوال از ۶۰ سوال را دارد. این امر باعث می شود برای خیلی از داوطلبان برخی اوقات تغییر پاسخ حتی یک سوال به منزله قبول یا رد در آزمون باشد.
 ۲ زمان مناسب برای اعتراض به آزمون نظام مهندسی
همیشه در هر آزمونی احتمال خطا چه در متن سوال چه در اعلام نتایج وجود دارد و به همین دلیل برای جلوگیری از پایمال شدن حق شرکت کنندگان در آزمون نظام مهندسی و ایجاد شفافیت در روند برگزاری تا اعلام نتایج آزمون، وزارت راه و شهرسازی این امکان را برای داوطلبان فراهم کرده است تا در دو مرحله اقدام به اعتراض به آزمون نظام مهندسی نمایند.
این دو مرحله شامل اعتراض به سوالات آزمون نظام مهندسی پس از انتشار پاسخنامه سوالات آزمون و اعتراض به نتایج آزمون نظام مهندسی پس از انتشار نتیجه نمره کسب شده توسط هر داوطلب در آزمون است. زمان و نحوه اعتراض به نتایج یا سوالات آزمون نظام مهندسی همراه با مدارک مورد نیاز در هردو مرحله در سایت دفتر مقررات ملی اعلام می شود.
البته کلیه داوطلبان و شرکت کنندگان در آزمون باید همواره این نکته را در نظر بگیرند که سوالات آزمون نظام مهندسی همه برپایه منابع رسمی دفتر مقررات ملی ساختمان و آیین نامه ها، دستورالعمل ها و قوانین رسمی اعلام شده از طرف وزارت راه و شهرسازی یا سازمان نظام مهندسی هستند. به طبع این موضوع کلیه پاسخ ها نیز بر اساس همین منابع است. داوطلبان باید کاملا دقت نمایند که در صورتی که اعتراض داوطلب به طور مثال در مورد پاسخ سوال مطابق با منابع غیر رسمی یا نظر افراد غیر رسمی باشد، این اعتراض بی اعتبار خواهد بود.
نحوه اعتراض به سوالات آزمون نظام مهندسی مهر ۹۹
پاسخنامه آزمون نظام مهندسی یا به عبارتی کلید سوالات آزمون نظام مهندسی در همه رشته ها و صلاحیت ها معمولا یک ماه پس از برگزاری آزمون در سامانه آزمونهای ورود به حرفه سایت دفتر مقررات ملی ساختمان منتشر شده و در دسترس عموم قرار داده می شود. کلید سوالات آزمون نظام مهندسی توسط سازمان نظام مهندسی با دقت بررسی و منتشر می شود اما در بیشتر ادوار برگزاری آزمون نظام مهندسی این مورد پیش می آید که برخی سوالات نامفهوم بوده یا دارای اشکال در متن سوال یا گزینه ها باشد. حتی این مورد ممکن است پیش بیاید که گزینه درست سوال در بین گزینه ها موجود نباشد.
با توجه به این امر و برای اینکه داوطلبان بتوانند نظرات و اعتراض خود را مبنی بر این اشکالات اعلام نمایند، دفتر مقررات ملی ساختمان مهلت یک هفته ای به کلیه شرکت کنندگان می دهد تا اعتراض های خود را در قالب فرم اعتراضی که در سایت inbr.ir در دسترس است ارسال نمایند. اعتراضات ارسالی باید کاملا دقیق و با ذکر منبع و مدرک باشد و از ارسال اعتراض بر پایه حدس و گمان یا مطالب کلی جدا پرهیز شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;