بهبود مسیرهای حسابرسی و همکاری برای جلوگیری از حوادث ناگوار ساختمانی

چرا مسئولیت مشترک باید استاندارد باشد و فناوری چگونه می تواند کمک کند؟

بیش از چهار سال از آتش‌سوزی غم‌انگیز برج گرنفل در لندن می‌گذرد، و با این حال ما همچنان تأثیر ویرانی‌هایی را که این آتش‌سوزی ایجاد کرد، احساس می‌کنیم.

در ۱۴ ژوئن ۲۰۱۷، ۷۲ نفر از ساکنان بلوک برج گرنفل در غرب لندن به دلیل استفاده از روکش ناکافی برای بازسازی برج بین سال های ۲۰۱۵-۲۰۱۶ جان خود را از دست دادند. در نوسازی و تعمیر و نگهداری مستمر سایت، نقص هایی وجود داشت که هم می توانست مستقیماً به حسابرسی ضعیف نسبت داده شود و هم مسئولیت مشترکی که حسابرسی با خود به همراه ندارد.

مدتی است که دستیابی به مسیرهای حسابرسی کامل یک چالش در ساخت و ساز بوده است، و همانطور که دیدیم، این امر منجر به رویدادهایی مانند گرنفل شده است که زندگی مردم را برای همیشه تغییر داده است. همچنین منجر به بسیاری از بحث ها، درون نگری و تعهدات عمومی برای تغییر فرآیندهای ساختمانی برای اطمینان از پیشرفت پروژه های ایمن تر و با کیفیت بالاتر شده است.

  • چگونه این اتفاق افتاد؟

این نگرانی وجود دارد که نه تنها ساختمان های بیشتری حاوی مواد ناایمن هستند، بلکه این تعداد فقط می تواند در سال های آینده افزایش یابد. شاید اکنون ما از آینده نگری برخوردار باشیم، اما متأسفانه، بسیاری از این حوادث در انتظار وقوع هستند.

کار بدون مسیرهای حسابرسی دقیق به این معنی است که بسیاری از پروژه ها در زمان قرض گرفته شده کار می کنند. برای پیچیده‌تر کردن مسائل، فقدان مسیرهای حسابرسی، شناسایی تمام ساختمان‌هایی را که ممکن است حاوی مواد ناایمن یا فرآیندهای ساخت‌وساز ضعیف باشند، بسیار دشوار می‌کند، به‌ویژه اگر شرکت‌های درگیر در ساخت این ساختمان‌ها دیگر فعال نباشند.

تا به حال، پروژه های ساختمانی بیش از حد جزیره ای بوده اند. بسیاری از شرکت‌های ساختمانی هنوز یک زیرساخت ارتباطی قوی و شفاف برای پروژه‌های خود ندارند. وقتی با پروژه‌ای که از عملکردهای مختلف در کسب‌وکار و همچنین تیم‌های قرارداد فرعی متعدد تشکیل شده است، این یک دستور العمل برای فاجعه است.

اگر هیچ خط ارتباطی واضحی در سراسر پروژه وجود نداشته باشد، یا حتی یک دنباله حسابرسی اولیه از کارهای انجام شده وجود نداشته باشد، پروژه خود را به طور گسترده ای برای کاهش گوشه و در نتیجه هزینه های برنامه ریزی نشده باز می گذارد.

  • درس های آموخته شده

تحقیق برج گرنفل یک رویکرد قدیمی برای همکاری پروژه، ارتباطات و مسئولیت را برجسته کرده است که هنوز در صنعت وجود دارد. داشتن یک مسیر حسابرسی کامل چیزی است که اگر همه قوانین و مقررات تعیین شده را رعایت کنند، نباید از آن ترسید. همچنین فرهنگ مسئولیت جمعی را ایجاد می کند، چه اطمینان حاصل شود که کار تیم شما به طور ایمن انجام می شود، چه برای امضای مشاغل با کیفیت بالا از موضع مدیر پروژه. این شفافیت نباید به عنوان وسیله ای برای انجام بازی سرزنش تلقی شود، بلکه باید به عنوان وسیله ای واقعی برای نوسازی و تغییرات مثبت تلقی شود.

 

در حال حاضر، چیزهای زیادی وجود دارد که باید اصلاح شود تا ساخت و ساز بتواند به هنجار ایده آل مسئولیت مشترک و ارائه مداوم کیفیت امیدوار باشد. هنوز هیچ انتظار مشخصی در مورد اینکه کار اصلاحی با چه کسی باید انجام شود و چه کسی باید هزینه آن را پرداخت کند، وجود ندارد. باید چارچوبی وجود داشته باشد که تصمیمات پروژه با مشارکت بیشتر و مبتنی بر داده ها را با مسئولیت ها و مالکیت پروژه به وضوح تعریف شده و بررسی ها و تعادل های داخلی هدایت کند.

  • نقش فناوری

برای رسیدن به این سطح از نظارت و پاسخگویی پروژه، بسیاری از پیمانکاران از فناوری‌های ساختمانی مدرن مانند راه‌حل‌های مدیریت پروژه مبتنی بر ابر و برنامه‌های کاربردی تلفن همراه استفاده می‌کنند که داده‌های بلادرنگ و گردش کار خودکار را ارائه می‌دهند. این کار را برای شرکت‌های کوچک و بزرگ ساختمانی آسان‌تر می‌کند تا کار خود را برای برآورده کردن خواسته‌های مدرن هماهنگ کنند، در حالی که بسیاری از خطاهای اداری و انسانی را که در جریان کار پروژه‌های سنتی یافت می‌شود، کاهش می‌دهد.

به عنوان مثال، فناوری‌هایی در دسترس هستند که می‌توانند کنترل بیشتری بر هزینه‌های شغلی و چرخه‌های صورت‌حساب فراهم کنند، جریان‌های کاری مدیریت پروژه و میدانی را ساده‌سازی کنند، اسنادی مانند فرم‌های بهداشت و ایمنی و گزارش‌های مشکل‌ساز را دیجیتالی کنند، گردش‌های کاری بلادرنگ مشترک را برای همه ذینفعان پروژه فراهم کنند، و خیلی چیزها. بیشتر.

در آینده، نقش فناوری در ساخت و ساز را نمی توان دست کم گرفت. ممکن است در این مورد تعصب داشته باشیم، اما فناوری تنها با هدف روان‌تر کردن پروژه‌ها و در عین حال افزایش کیفیت و ایمنی پروژه‌ها در دسترس است. پیاده‌سازی برخی از این فناوری‌های پیشرفته امروزی می‌تواند ساخت این چارچوب‌های کیفی و ایمنی را آسان‌تر کند و به پیمانکاران اجازه دهد زیرساخت‌های تصحیح آتی را برای نسل‌های آینده آغاز کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;