بزرگ ترین مزرعه بادی شناور برای آب های کالیفرنیا

به گزارش تاسیسات نیوز، ساحل مرکزی کالیفرنیا محل بزرگ ترین مزرعه بادی جهان شده است؛ یک تولیدکننده 765 مگاواتی که واحد 630 مگاواتی ساحل کنت را پشت سر می گذارد. پروژه انرژی بادهای Trident شامل حدود 100 توربین بادی است که روی سکوهای شناوری که 33 مایل (53 کیلومتر) تا ساحل فاصله دارند نصب شده و برق بیش از 200000 خانه را تامین می کنند.

 

 

 

 

هریک از 100 توربین بیش از 6 مگاوات برق تولید می کنند که منبع آنها سرعت باد 8.5 متر بر ثانیه برای یک ظرفیت اسمی 765 مگاواتی و ظرفیت خالص 650 مگاواتی است. توربین ها در عمق 2600 تا 3300 فوتی آب های عمیق با استفاده از بار عمودی مهار می شوند. هیچ شمع کوبی لازم نیست و تاسیسات قابل برگشت است؛ یعنی وقتی پروژه به اتمام برسد هیچ چیزی در بستر دریا نمی ماند.

 

 

 

 

به منظور کاهش یا حذف اثرات سایه ای باد، توربین ها در فاصله 3300 فوت از همدیگر قرار گرفته و با کابلهای داخلی به هم متصل می شوند. انرژی تولیدی به یک ایستگاه شناور ارسال می شود که بار ترکیبی را از طریق یک سیستم کابلی تحویل می دهد.

 

 

 

 

بیشتر مزارع بادی جهان در آب های به عمق کمتر از 200 فوت (61 متر) قرار دارند و روی سکوهایی متصل به بستر دریا با شمع های بتونی یا فولادی نصب می شوند. توربین های بادی شناور از کابل های متصل به مهارهای خود استفاده کرده و تا امروز تنها در پروژه های آزمایشی مثل پارک آزمایشی های وایند در ساحل اسکاتلند دیده می شوند.

 

 

 

 

اما بیشتر از 60 درصد از بهترین منابع بادی در ایالات متحده، در آب های بسیار عمیق برای سیستم های انرژی بادی مرسوم هستند. در حالی که نصب توربین های بادی شناور ساده تر و ارزان تر است، اما گران تر از توربین های سکوی ثابت است چون سیستم های مهار آنها نیازمند فولاد بیشتر و کابل های برق طولانی تر برای اجرای برق است. برآورد می شود تا سال 2020، توربین های بادی شناور حدود 9 میلیون دلار به ازای هر مگاوات در مقایسه با 4 میلیون دلار توربین های ثابت مرسوم خواهد بود. امید است با تکامل فناوری توربین بادی شناور، هزینه های آن کاهش یابد.

 

 

 

 

جدای از مساله دریاهای آشفته و شرایط آب های عمیق که می تواند به توربین ها صدمه بزند، محل ارایه شده برای پروژه انرژی Trident Winds، زمینه مهاجرت اولیه برای چندین گونه وال است؛ پس کابل های سکو ریسک مهمی برای حیوانات می شود.

 

 

 

 

اما گروه Trident نمی ترسند و هدف آنها آغاز ساخات در سال 2021 با هدف تکمیل تا 2025 است. طبق قانون جدید ایالتی، تا سال 2030 نیمی از انرژی منطقه باید از منابع تجدیدپذیر تامین شود.

 

 

 

 

یک مزرعه بادی 30 مگاواتی در حال حاضر در جزیره رود در حال ساخت است که نیازهای جزیره بلاک را تامین می کند اما اولین مزرعه بادی دور از ساحل مهم در ایالات متحده خواهد بود. این مساله مخصوصا برای کالیفرنیا که سخت گیرانه ترین مقررات توسعه ساحلی در جهان را دارد مهم است. Trident با شهر ساحلی مورو بی کار می کند که یک واحد برق 650 واتی سنتی دارد.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;