برنامه‎های توسعه‎ای نفت و صنعت حفاریبه

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران به برنامه‎ریزی این شرکت برای ادامه حرکت در مسیر سیاست‎های اقتصاد مقاومتی در سال ٩٦ اشاره کرد و گفت: برنامه‎های توسعه‎ای نفت، فرصت ارزشمندی برای بازار کار، انتقال فناوری و توسعه صنعت حفاری ایجاد می‎کند.




حیدر بهمنی با بیان اینکه شرکت ملی حفاری ایران برنامه‎های متعددی همسو با سیاست‎های اقتصاد مقاومتی تبیین کرده است، افزود: افزایش کیفیت خدمات، کار براساس برنامه‎های پیش‌بینی شده، بهبود کارکرد دستگاه‎های حفاری، بهبود میزان اثربخشی فعالیت‎های پژوهشی، تامین به‎موقع کالا، ارتقای سطح HSE، بهبود عملکرد پروژه‎های حفاری، توجه بیش از پیش به منابع انسانی، توسعه و گسترش زیرساخت‎های فناوری اطلاعات و سیستم‎های پشتیبان و… از جمله این برنامه‎ها است.





وی گفت: برنامه‎های توسعه‎ای صنعت نفت، فرصت مغتنمی برای توسعه صنعت حفاری کشور است و با توجه به حضور شرکت‎های بین‎المللی به‌عنوان سرمایه‎گذار و مجری پروژه‎ها، رقابت در این عرصه بیشتر خواهد شد.





مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: متخصصان و کارشناسان این صنعت تجربه خوبی در حفاری چاه‎های نفت و گاز دارند و و می‎توانند در هر میدان نفتی یا گازی در اقصی‌نقاط جهان وارد شوند که مصداق آن، حفاری و تکمیل بیش از 4 هزار و ٢٠٠ حلقه چاه نفت و گاز در سه دهه گذشته است.





پس از آنکه ناصر قلی‎پور، مدیر برنامه‎ریزی تلفیقی شرکت ملی‌حفاری ایران در هفته گذشته از حفاری و تکمیل ١٩٣ حلقه چاه نفت و گاز به متراژ ٢٩٣ هزار و ٦٠٥ متر از سوی این شرکت در سال ٩٥ خبر داد، علیرضا لایجی، معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در امور فنی و مهندسی نیز به تشریح عملکرد این بخش در سال گذشته پرداخته است.





لایجی در این زمینه، از ارائه 8هزار و ٨٨٢ مورد خدمات فنی-تخصصی حفاری به چاه‌های نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی کشور در سال ٩٥ خبر داد و گفت: پارسال مدیریت خدمات فنی شرکت موفق به ارائه ٢ هزار و ٥٩٢ عملیات شامل حفاری با هوا، حفاری فروتعادلی، آزمایشگاه چاه با ساق مته، آزمایش بهره‌دهی چاه، لوله مغزی سیار، لوله‌گذاری چاه و نصب آویزه شد.





وی انجام 4 هزار و ٨٨١عملیات شامل سیمانکاری چاه، اسیدکاری گسترده و ویژه و تزریق‌پذیری چاه‎ها را از جمله خدمات ارائه شده از سوی مدیریت سیمان و انگیزش چاه و یک هزار و ٤٠٩ مورد خدمات نمودارگیری از سیال حفاری و چاه‎پیمایی را از خدمات فنی و تخصصی شاخص مدیریت خدمات ویژه عنوان کرد.





لایجی خاطرنشان کرد: در بخش عملیات ویژه، پارسال متراژ حفاری افقی و جهت دار به ٤١ هزار و ٥٤١ متر و مغزه‌گیری به ٢ هزار و ١٦ متر رسید. شرکت ملی حفاری ایران بخش عمده ارائه عملیات حفاری و خدمات فنی تخصصی یکپارچه در صنعت نفت کشور را بر عهده دارد.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;