برق خانگی تولید کنید و بفروشید

 رییس جدید سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری برق ایران گفت: تلاش می‌شود با روش‌های جدید نه تنها برق تولید از مردم خریداری شود بلکه با دادن وام‌هایی زمینه را برای تولید برق‌های خانگی فراهم کنیم.
به گزارش  تاسیسات نیوز،  «محمد ساتکین» ، یکی از این برنامه‌های خود را، ادامه روند توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر از طریق روش کنونی، یعنی خرید تضمینی برق و عقد قراردادهای PPA عنوان کرد و افزود: امید است با خرد جمعی‌ که از طریق شورای راهبری و سیاست‌گذاری انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی عاید خواهد شد،  محدود به این روش نمانده و به نتایج بزرگتر فکر خواهیم کرد.
وی در تبیین نقش این شورا، آن را دارای نقش حمایت و کمک به ساتبا دانست و گفت: هم‌افزایی ایجادشده از طریق این شورا مانند تدارک منابع مالی جدید از طریق شورای راهبری همچون تعلق سهم ۲۰ درصد بخش عمومی و غیردولتی به ساتبا که مبلغی بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان خواهد بود. ساتکین اختصاص بخشی از ظرفیت صادراتی برق توسط توانیر به ساتبا را از اثرات خوب دیگر این شورا دانستند.
رییس جدید ساتبا توجه به بهره‌وری را از دیگر اولیت‌های خود برشمرد و به ظرفیت‌های بسیار خوبی که در این زمینه وجود دارد اشاره کرد و فعال‌سازی همه ارکان و ظرفیت‌های سازمان، مانند تحقیق و توسعه و پژوهش را از دیگر اولویت‌های خود برشمرد.
وی افزود: منابعی مانند گواهی ظرفیت و یا مالیات بر ارزش افزوده، چشم‌انداز ویژه‌ای را برای حوزه‌های ماموریتی ساتبا ایجاد خواهد کرد.
ساتکین  توجه ویژه به پویش #هرهفته_الف_ب_ایران را از دیگر اولویت‌های خود برشمرد و افزود: جمعی از تیم فنی سازمان درگیر رصد مشکلات بخش‌های خصوصی هستند تا پروژه‌ها به موقع به شبکه برق متصل شوند.
رئیس جدید ساتبا گفت: ساتبای آینده برخوردار از چابک‌سازی و شایسته‌سالاری خواهد بود که منشاء ایجاد صدها مگاوات نیروگاه جدید در کشور باشد.
وی با تقدیر از وزیر نیرو و «سیدمحمد صادق‌زاده» رییس پیشین این سازمان که منشاء اثرات خوبی بویژه در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری از محل تحریک بازار و افزایش سهم مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌های مردمی بوده‌اند، سپاسگزاری و از ایشان به عنوان تئوریسین و توسعه‌دهنده تفکر استفاده از بخش خصوصی یاد کرد.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;