برج‌های لوسیل؛ اختراع مجدد ساختمان‌های بلند

به گزارش تاسیسات نیوز،برج‌های لوسیل قطر از باله‌های آلومینیومی برای دور نگه داشتن سازه از خورشید صحرا استفاده می‌کنند، این برجهای فوق بلند قطر به جنگ خورشید می‌روند.
این طرح شامل سایه زنی و تهویه پیشرفته است. در حالی که نمای بیرونی برج‌ها با فولاد ضد زنگ ال ۳۱۶ معروف به فولاد ضد زنگ Marine Grade پوشیده شده که پیرامون ساختمان را در بر می‌گیرد و از شیشه در برابر نور شدید خورشید محافظت می‌کرده و در عین حال مناظر را حفظ می‌کند و هم چنان نور طبیعی را وارد بنا می‌سازد. مرکز این پروژه باله‌های سایه دار ویژه شبیه به آبشش‌ها هستند که نه تنها نما‌ها و نور طبیعی را برای سرنشینان بهینه می‌کنند بلکه تشعشعات خورشیدی را تا ۷۰ درصد در مقایسه با برج‌های تمام شیشه‌ای سنتی کاهش می‌دهند.
لرد “نورمن فاستر” که به عنوان یکی از برجسته‌ترین معماران جهان شهرت دارد دهه‌های متمادی از عمر خود را به تعریف مجدد مفهوم ساختمان‌های بلند اختصاص داده است. در کارنامه کاری او می‌توان به سازه‌های نمادینی مانند تبر سنت مری ۳۰ در لندن (که لندنی‌ها آن را به عنوان “برج خیارشور” می‌شناسند) و ساختمان بانک “هنگ کنگ شانگهای” (HSBC) در هنگ کنگ اشاره کرد.
اکنون او قطر را به عنوان هدف تازه خود در نظر گرفته است. برج‌های لوسیل فاستر در حال تکمیل شدن هستند و قرار است به ارتفاع ۳۰۱ متر آماده شوند تا عنوان بلندترین ساختمان‌های قطر را به خود اختصاص دهند و از مشعل دوحه رکوردار فعلی از نظر ارتفاع پیشی بگیرند. در بخشی از پروژه ۱.۱ میلیون متر مربعی که توسط دفتر معماری فاستر اند پارتنرز طراحی شده ساخت برج‌ها جزء محوری از طرح بزرگ‌تر برای شهر لوسیل است که در ۱۶ کیلومتری شمال پایتخت یعنی دوحه قرار دارد. برج‌های لوسیل در میان میان انبوهی از پیشرفت‌های جدید در آن منطقه از جمله استادیوم لوسیل که آن نیز توسط دفتر معماری فاستر اند پارتنرز برای جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ طراحی شده ایستاده است. آن مجموعه از چهار بلوک متمایز دو بلوک ۷۰ طبقه و دو بلوک ۵۰ طبقه تشکیل شده و هر برج به عنوان مرکزی برای موسسات مالی قطر در نظر گرفته شده است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;