برای انتخاب پکیج مناسب با منزل خود بخوانید

اینکه چه پکیج دیواری برای متراژهای ۶۰-۱۲۰ متری مناسب است، بستگی به عوامل دیگری علاوه بر متراژ دارد که نیاز است به منظور انتخاب درست به آن توجه شود.بدیهی است در نظر نگرفتن همه عوامل ممکن است باعث شود پکیجی را انتخاب کنیم که یا با حداکثر ظرفیت کار کند و باعث استهلاک و طول عمر کوتاه تر این وسیله گرمایشی شود یا بطور کلی پاسخگوی نیاز گرمایشی و آبگرم مصرفی نباشد و منجر به این شود که مجبور باشیم آن را با یک ظرفیت بالاتر تعویض نمائیم.البته درنظر گرفتن پکیج با ظرفیت بالاتر از نیاز نیز موجب ضرر و زیان ناشی از هزینه بیشتر خرید می گردد.
تاسیسات نیوز: بطور مثال در شهر تهران تحت شرایطی که عایق بندی ساختمان به درستی رعایت شده باشد و در طبقات اول و آخر ساختمان نباشد و ساختمان در معرض باد شدید نباشد و آفتاب گیر باشد.
از متراژ ۶۰ الی ۸۵ متر از ظرفیت انواع برندهای پکیج دیواری ۲۲۰۰۰ وات استفاده شود
از متراژ ۸۵ الی ۱۲۰ متر از ظرفیت انواع برندهای پکیج دیواری ۲۴۰۰۰ وات استفاده شود
اما اگر عایق بندی به درستی رعایت نشده باشد و در شهر سردسیر و کوهستانی واقع شده باشد و یا در طبقات اول و آخر ساختمان باشد و ساختمان کاملا در معرض باد باشد به ظرفیت های اعلامی فوق افزوده می گردد.
از متراژ ۶۰ الی ۸۵ متر ظرفیت ۲۴۰۰۰ وات
از متراژ ۸۵ الی ۱۲۰ متر ظرفیت ۲۶۰۰۰ وات
انتخاب ظرفیت پکیج با توجه به چه مواردی انجام شود
همانطور که گفته شد علاوه بر متراژ ساختمان، عوامل دیگری وجود دارند که انتخاب ظرفیت پکیج را تحت تاثیر خود قرار می دهند که در ادامه به این موارد می پردازیم.
معیارهای مهم در انتخاب ظرفیت پکیج
عایق بندی ساختمان
به منظور حفظ دمای ساختمان، عایق بندی درها و پنجره ها، دیوارها (مبحث ۱۹ ملی مقررات ساختمان) باعث هدر رفت کمتر انرژی می شود اما از آنجائیکه که ممکن است در محل مورد نظر ما عایق بندی ساختمان شامل استفاده درب و پنجره دو جداره و دیوارهای عایق بندی شده به درستی رعایت نشده باشد لازم است به منظور جبران این هدر رفت انرژی به ظرفیت پکیج دیواری اضافه کنیم .بعنوان مثال اگر برای ۶۰ الی ۸۵متر فضا نیاز به ظرفیت ۲۴۰۰۰ وات پکیج دیواری در حالتی که ساختمان فاقد عایق بندی مناسب باشد نیاز است.
آب و هوا و اقلیم منطقه
ظرفیت پکیج های حرارتی به شدت تحت تأثیر دمای محیط و اقلیم آب و هوایی می باشد. ایران با دارا بودن چهار اقلیم متفاوت از قبیل گرم و خشک، معتدل و مرطوب، سرد و کوهستانی و گرم و مرطوب، تنوعی بی نظیر در اقلیم های خود دارد.
بنابراین، در مناطقی که شرایط اقلیمی و دمای میانگین مشابه اقلیم سرد و کوهستانی در نوار شمال غربی ایران دارند، توصیه می شود از پکیج های با ظرفیت تولید حرارت بیشتر استفاده شود،در عوض، در اقلیم های گرم و خشک موجود در نوار جنوبی ایران، ظرفیت مورد نیاز پکیج ها به هیچ وجه با ظرفیت پکیج های استفاده شده در اقلیم های سرد و کوهستانی قابل مقایسه نیست و باید به طور قابل توجهی کمتر باشد.
بطورمثال انتخاب ظرفیت پکیج در شهر تهران در مقایسه با شهر تبریز نیاز به ظرفیت کمتری دارد.
همینطور آفتاب گیر بودن ساختمان، در معرض باد نبودن ساختمان جز عواملی هستند که میتوانند باعث کاهش ظرفیت مورد نیاز این وسیله گرمایشی شوند.
واحد در طبقه چندم ساختمان است؟
همواره طبقات وسط ساختمان ها نسبت به طبقات اول و آخر نیاز به ظرفیت حرارتی کمتری دارند. پس در نظر داشته باشید که اگر برای واحدی میخواهید ظرفیت پکیج را محاسبه کنید در محاسبات خود این که طبقه اول یا آخر ساختمان هستند ظرفیت بالاتری را در نظر بگیرید زیرا پارکینگ و پشت بام ساختمان معمولا دمای کنترل شده ای ندارد.
طبقات اول و آخر ساختمان نیاز به پکیج با ظرفیت بالاتری دارند
واحد چند اتاق خواب و حمام دارد؟
تعداد اتاق های خواب یک ساختمان، بیانگر متراژ کلی آن بنا و نیاز به تعداد رادیاتورهای بیشتر جهت گرمایش آن است. بنابراین با افزایش تعداد اتاق های خواب، نیاز به گرمایش بیشتر می شود که این نیاز می تواند با افزایش ظرفیت پکیج گرمایشی مرتبط باشد.
همچنین ممکن است برخی واحدها بیشتر از یک حمام یا سرویس بهداشتی داشته باشند که این امر نیز به دلیل افزایش آبگرم مصرفی و گرمایشی مورد نیاز می تواند منجر به این شود که در محاسبات، ظرفیت بیشتری برای پکیج لحاظ کنیم.
بعنوان یک نکته این را در نظر داشته باشید که افراد ساکن در آن واحد از نظر جنسیت، سن، سلامتی و سبک زندگی تمایل به وجود گرمایش بیشتری دارند اگر اینطور باشد این امر نیز بعنوان یک امر افزاینده ظرفیت پکیج می تواند مدنظر باشد.
ساختمان مسکونی یا تجاری است؟
در تعیین ظرفیت پکیج گرمایشی و همچنین تعیین نیازهای مربوط به آب گرم مصرفی، بسیار مهم است که نوع استفاده از ساختمان (مسکونی یا تجاری) به طور دقیق مشخص شود. زیرا مصرف آبگرم و گرمایش در این دو نوع ساختمان معمولاً با یکدیگر متفاوت است.
اگرچه میزان متراژ ساختمان تجاری ممکن است بیشتر از یک ساختمان مسکونی باشد، اما به دلیل نوع فعالیت های مختلف و نیازهای متفاوت در ساختمان های تجاری، مصرف گرمایش و آب گرم می تواند کمتر باشد. به همین دلیل، ظرفیت پکیج گرمایشی و آب گرم مورد نیاز ممکن است کمتر از یک ساختمان مسکونی باشد.
محل نصب پکیج در سایه یا زیر آفتاب؟
با توجه به توضیحات ارائه شده، نحوه نصب و محل قرارگیری پکیج گرمایشی می تواند بسیار بر توان و کارایی آن تأثیر بگذارد. نصب پکیج گرمایشی در محیطی که تابش مستقیم خورشید را تجربه می کند می تواند به دلیل افزایش دمای محیط، به کاهش راندمان و کارایی پکیج منجر شود. در نتیجه، در این شرایط ممکن است نیاز به یک پکیج با ظرفیت بیشتر باشد تا بتواند با افزایش دمای محیط مقابله کند و همچنین نیازهای گرمایشی را به درستی تأمین کند.
به عنوان مثال، نصب پکیج در محلی که در معرض تابش مستقیم خورشید قرار دارد ممکن است نیازمند استفاده از یک پکیج با ظرفیت بیشتر و کارایی بالاتر باشد تا بتواند با افزایش دما مقابله کند. به همین ترتیب، نصب پکیج در زیر سایه بان می تواند نیاز به پکیج با ظرفیت کمتر را ایجاب کند. این نکات باید در نظر گرفته شوند تا انتخاب صحیحی برای نصب پکیج گرمایشی صورت گیرد و بهینه سازی مصرف انرژی انجام شود.
متراژ ساختمان
در نهایت بعد از لحاظ کردن مواردی که در بالا گفته شد ظرفیت پکیج دیواری بر اساس متراژ را محاسبه می کنیم.
پکیج های مناسب واحد ۶۰ تا ۸۵ متری در شهر تهران با عایق بندی مناسب و عدم وجود مواردی که باعث نیاز به بالا رفتن ظرفیت پکیج دیواری می شود پکیج ۲۲ کیلووات
 پکیج های مناسب واحد ۸۵ تا ۱۲۰ متری در شهر تهران با عایق بندی مناسب و عدم وجود مواردی که باعث نیاز به بالا رفتن ظرفیت پکیج دیواری می شود پکیج ۲۴ کیلووات
در صورتی که عوامل افزاینده ظرفیت پکیج دیواری مانند عایق بندی نامناسب، آب و هوای سرد و کوهستانی ، بادگیر بودن ساختمان، طبقات اول و آخر بودن و… وجود داشته باشند برای متراژ ۶۰-۸۵ متر پکیج ۲۴ کیلووات و برای متراژ ۸۵ تا ۱۲۵ متر پکیج ۲۶ کیلووات در نظر گرفته شود.
جمع بندی
در این متن تلاش شد تمام مواردی که در انتخاب پکیج های مناسب برای متراژ ۶۰-۱۲۰ متری اهمیت دارد لحاظ شود، امیدواریم با نظرات ارزشمند خود، بتوانید به انتخاب هر چه بهتر و دقیقتر این وسیله گرمایشی کمک کنید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;