این نشانه های در خرابی پکیج را جدی بگیرید

علائم و نشانه های خرابی پکیج دیواری را جدی بگیرید و زمانی که از پکیج دیواری خانه شما به عنوان منبع اصلی گرمایش استفاده می شود، حفظ کارکرد صحیح و حفظ آن بسیار مهم است.
به گزارش تاسیسات نیوز، علائم و نشانه های خرابی پکیج دیواری را جدی بگیرید و زمانی که از پکیج دیواری خانه شما به عنوان منبع اصلی گرمایش استفاده می شود، حفظ کارکرد صحیح و حفظ آن بسیار مهم است. اما گاهی اوقات بسته ممکن است با مشکلاتی مواجه شود که در صورت نادیده گرفتن آنها به مشکلات جدی تبدیل می شود.
به بررسی علائم و نشانه‌هایی می‌پردازیم که نشان می‌دهند یک پکیج دیواری آسیب دیده یا نیاز به تعمیر دارد. از کاهش دمای آب گرم گرفته تا صداهای غیرمعمول یا حتی نشت آب، این علائم می تواند به شما کمک کند تا اقدامات لازم را برای نگهداری مناسب از پکیج دیواری خود انجام دهید.
بنابراین، با پیروی از این راهنما، می توانید به سرعت مشکلات احتمالی را شناسایی کرده و از آسیب بیشتر جلوگیری کنید. هم اکنون با ما همراه باشید تا علائم خرابی پکیج دیواری را از نزدیک بررسی کنیم و راه حل های مناسبی برای کارکرد بهینه این دستگاه ارائه دهیم.
۱. عدم گرمایش آب پکیج
گرم نشدن آب پکیج یکی از دلایل خرابی پکیج است که عوامل مختلفی باعث آن می شود. بررسی ورودی آب، گاز و اتصالات برق اولین قدم برای تعیین علت گرم نشدن آب است. فشار آب یکی از عوامل موثر در گرم نشدن آب است. ابتدا مطمئن شوید که دریچه تامین آب به اندازه کافی باز باشد تا جریان آب به مقدار صحیح برسد و هیچ مانعی مسیر لوله را مسدود نکند.
اگر فشار آب در محل زندگی شما کم است، ممکن است نیاز به استفاده از پمپ آب داشته باشید. گاهی مشکل گرم نشدن آب با تهویه و رسوب گیری حل می شود.
هنگامی که پکیج روشن است، باید روش احتراق گاز را بررسی کنید و از وجود جرقه در میله یون پکیج مطمئن شوید. اگر میله یون جرقه نزند، احتمالا مشکل در مشعل است. ممکن است دستگاه به دلیل رسوبات در مبدل حرارتی ثانویه نتواند آب را گرم کند. در بسیاری از موارد، تمیز کردن مبدل می تواند مشکل را حل کند. اما تمیز کردن مبدل نیاز به دانش تخصصی دارد، بنابراین بهتر است آن را به صنعتگران واجد شرایط بسپارید.
۲. صداهای ناشی از پکیج در حین کار
این مشکل احتمالاً ناشی از هوای داخل لوله ها یا پمپ است. برای اصلاح آسیب دیدگی پکیج، ابتدا باید پکیج را هواگیری کرد. اگر مشکل حل نشد، سیستم تهویه را از گرد و غبار و رسوبات پاک می کنیم.
۳. کاهش فشار آب خروجی
برای حل این مشکل ابتدا از میزان فشار آب در منزل خود مطمئن شوید. سپس تمام اتصالات شیرهای ورودی و خروجی آب، لوله ها، شیرها و فیلتر آب را بررسی کنید و از باز بودن آنها مطمئن شوید.
یکی از دلایل کاهش فشار آب ممکن است به دلیل کمبود فشار گاز باشد زیرا پکیج فشار آب را کاهش می دهد تا به دمای خاصی برسد. اگر آب سرد و گرم باشد و دمای آب ثابت نباشد.
۴. ناپایداری دمای آب
تغییرات دمایی ناگهانی یکی از مشکلات پکیج است. نوسانات فشار و دمای آب، خرابی مبدل‌ها، سنسورها، ترموستات‌ها، سوئیچ‌های جریان و رسوب‌گیری از جمله دلایل ناپایداری دمای آب هستند. برای رفع این مشکل از تداخل لوله های آب سرد و گرم جلوگیری کنید و از سالم بودن دبی سنج ها و تمیز بودن فیلتر آب سرد مطمئن شوید.
11  نشانه‌ خرابی پکیج دیواری
۵. اختلال در لوله های آب سرد و گرم
ابتدا لوله آب سرد پکیج را جدا کنید سپس تمام لوله های آب گرم را باز کنید و اگر بعد از حدود ۱۰ دقیقه آب جاری شد بدانید که لوله های آب سرد و گرم با هم تداخل دارند.
۶. خاموش شدن خودکار پکیج
آسیب دیدن ترموستات، رسوبات درون پکیج، مسدود شدن شیر آبرسانی، خرابی پمپ، وجود هوا در پکیج از جمله عواملی هستند که می توانند باعث خاموش شدن خودکار پکیج شوند. برای رفع این آسیب به پکیج، رسوب زدایی و تهویه بهترین راه حل در نظر گرفته می شود.
۷. پکیج روشن نمی شود
کاهش فشار پکیج، رسوب گیری داخل پکیج و مسدود شدن مسیر آب، انسداد مسیر دود، خرابی مشعل از جمله علل خرابی پکیج است. برای رفع این مشکل ابتدا فشار پکیج را چک کنید، مسیر دودکش را چک کنید و از مسدود نبودن آن مطمئن شوید. اگر مشعل آسیب دیده است، باید تعویض شود.
۸. خرابی پکیج و روشن شدن انفجاری
تنظیم نامناسب فشار گاز، آسیب به دودکش، جرقه ضعیف ، اکسیداسیون الکترود احتراق، آلودگی ناشی از اشتعال و کمبود اکسیژن برای احتراق از جمله عواملی هستند که می توانند باعث روشن شدن انفجاری پکیج دیواری شوند.
برای اصلاح این خرابی پکیج باید فشار گاز، دودکش و سیستم برق دستگاه بررسی شود. همچنین سر الکترود جرقه را تمیز کنید، فاصله الکترود و سر مشعل را بررسی کنید و مطمئن شوید که این فاصله بین ۳ تا ۵ میلی متر باشد.
۹. نشت آب در پکیج دیواری
نشت آب به داخل پکیج می تواند ناشی از شکستگی لوله ها، اتصالات، سوراخ شدن مبدل، آسیب دریچه تخلیه، شکستگی اتصالات، نصب و آب بندی نامناسب باشد. برای جلوگیری از نشت آب توصیه می شود پکیج را با دقت نصب کنید و تمامی نکات اصلی را رعایت کنید. همچنین برای نصب پکیج بهتر است از خدمات تکنسین مجرب استفاده کنید.
۱۰. نمایش ارور در دستگاه
در قطعات مختلف دستگاه پکیج دیواری سنسورهایی وجود دارد. هر گونه نقص یا مشکل در این دستگاه توسط سنسورها تشخیص داده شده و اطلاعات مربوطه به برد پکیج منتقل می شود. سپس با استفاده از این اطلاعات، مشکل به عنوان ارور نمایش داده می شود. هر یک از علائم خرابی پکیج دیواری معنای خاصی دارد و نشان دهنده علت مشکل دستگاه است. برای رفع ارور های دستگاه های مختلف نیاز به دانش و شناسایی ارور ها می باشد که بهترین راه تماس با تعمیرکار حرفه ای پکیج است. از بهترین تعمیرکاران پکیج در اصفهان میتوان به الوپایپینگ ، تعمیر پکیج در اصفهان و سریع سرویس اشاره نمود.
۱۱. گرم شدن بیش از حد آب
یکی از نشانه های خرابی پکیج، گرم شدن بیش از حد آب است. برای حل این مشکل دما را در درجه پایین تری قرار دهید و از هدر رفتن انرژی خودداری کنید. همچنین گرفتگی لوله ها یا فیلتر آب می تواند جریان آب گرم را در سیستم کاهش دهد و در نتیجه باعث گرم شدن بیش از حد آب شود. برای رفع خرابی این پکیج از باز بودن مسیر آب مطمئن شوید.
اگر سنسور حرارتی آسیب دیده باشد، ممکن است آب بیش از حد گرم شود و برای حل این مشکل باید سنسور را تعویض کنید. گاهی اوقات این مشکل ممکن است به دلیل قرارگیری نادرست سنسور حرارتی رخ دهد که برای اصلاح آن باید سنسور را به درستی نصب کرده و به لوله ها وصل کنید. سنسور حرارتی خارجی را نیز بررسی کنید و در صورت آسیب دیدگی آن را تعویض کنید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;