دلایل قرمز شدن چراغ پکیج چیست؟

به گزارش تاسیسات نیوز، در این گزارش دلایل اصلی روشنماندن چراغ قرمز پکیج را بررسی می کنیم.
۱- کم شدن فشار آب:
وجود آب با فشار مناسب، یکی از موضوعات بسیار مهم در پکیج است. زمانی که فشار آب پکیج پایین بیاید، عملکرد پکیج دچار اختلال می‌شود و دیگر نمی‌تواند به‌درستی کار خود را انجام دهد. در این حالت، پکیج پیغام خطا را به شما نمایش می‌دهد تا شما را از کم شدن فشار آب مطلع کند. کم شدن فشار آب در پکیج بوتان مدل روما، با ارور A04 همراه است. در پکیج‌های آنالوگ، کم شدن فشار آب باعث روشن شدن چراغ قرمز در پکیج می‌شود.
برای بررسی این موضوع، عقربه مربوط به فشار را بررسی کنید. اگر عقربه فشارسنج پکیج روی عدد ۰٫۵ یا کمتر قرار داشته باشد، احتمالاً فشار آب کم شده است. برای حل این مشکل باید شیر پرکن دستگاه را باز کنید تا فشار آب در پکیج تنظیم شود و به عدد ۱٫۵ تا ۲ برسد. پس از افزایش فشار پکیج، باید شیر پرکن را ببندید. حالا پکیج بوتان را ری استارت کنید تا مجدداً راه‌اندازی شود. اگر مشکل حل شد، یعنی فشار آب در پکیج کم شده بود.
۲- قطع‌ شدن گاز پکیج:
پکیج دستگاهی است که قطعات آن با استفاده از آب، برق و گاز کار می‌کنند. بنابراین اگر مقدار گاز کافی به پکیج نرسد، این دستگاه نمی‌تواند به‌درستی کارکرده و مشعل آن روشن نمی‌شود. روشن نشدن مشعل پکیج و کمبود گاز، یکی دیگر از دلایل قرمز شدن چراغ پکیج بوتان است.
در این حالت بهترین کار این است که بررسی کنید و ببینید مشکل از کجاست. اگر گاز پکیج قطع شده است، به سراغ شیر گاز پکیج بروید و جریان گاز پکیج را وصل کنید. گاهی اوقات خراب شدن شیر کنترل گاز باعث می‌شود که گازرسانی به پکیج دچار مشکل شود. علاوه بر این، خرابی برد الکترونیکی نیز اختلال در عملکرد پکیج و روشن شدن چراغ قرمز می‌شود.
نمایش چراغ قرمز در پکیج بوتان به دلیل قطعی گازنمایش چراغ قرمز در پکیج بوتان به دلیل قطعی گاز
۳- مشکل در برق پکیج:
زمانی که برق پکیج به‌صورت کامل قطع شود، دستگاه به طور کامل خاموش می‌شود و هیچ عملکردی نخواهد داشت. وجود مشکل در پکیج باعث می‌شود که برق‌رسانی به تمام قسمت‌های پکیج انجام نشود و پکیج بوتان به‌درستی کار نکند. در اکثر موارد، این مشکل مربوط به برد الکترونیکی است. زمانی که برد الکترونیکی می‌سوزد یا خراب می‌شود، عملکرد آن دچار اختلال خواهد شد. در این وضعیت، پیشنهاد می‌کنیم از یک تعمیرکار پکیج بوتان باتجربه و متخصص کمک بگیرید تا عیب‌یابی و تعمیر پکیج را به صورت اصولی انجام دهند.
۴- نوسان برق پکیج:
یکی دیگر از مشکلاتی که باعث قرمز شدن چراغ پکیج بوتان می‌شود، وجود نوسان بالا در برق پکیج است. این مشکل بیشتر در پکیج‌هایی پیش می‌آید که به محافظ برق متصل نیستند؛ زیرا در صورت استفاده از محافظ برق و وجود نوسانات شدید، برق دستگاه قطع می‌شود تا پکیج آسیب نبیند.
اگر از محافظ برق استفاده نمی‌کنید و پکیج شما کیج به‌صورت مستقیم به پریز برق متصل شده است، این امکان وجود دارد که به‌خاطر نوسان برق شاهد قرمز شدن چراغ پکیج بوتان باشید.
در این حالت بهتر است چک کنید و ببینید که برق واقعاً نوسان دارد یا خیر. سپس در اولین فرصت باید برای تهیه محافظ برق اقدام کنید تا مشکلات جدی برای پکیج شما ایجاد نشود.
دلایل قرمز شدن چراغ پکیج بوتانقطعی برق پکیج بوتان
۵- تشکیل نشدن شعله پکیج:
در صورتی که شعله پکیج روشن نشود، چراغ قرمز پکیج بوتان روشن می‌شود تا این موضوع را اطلاع دهد. اگر بعد از روشن شدن چراغ قرمز پکیج بوتان به داخل پکیج نگاه کردید و مشاهده کردید که با وجود باز بودن آب گرم، هیچ شعله‌ای در پکیج وجود ندارد، احتمالاً مشعل پکیج خراب شده است یا مشکلی در سیستم گازرسانی پکیج وجود دارد.
گاهی اوقات هم میله یون پکیج خراب می‌شود و وجود شعله در پکیج را تشخیص نمی‌دهد. در این صورت، میله یون به برد اعلام می‌کند که شعله‌ای وجود ندارد و برد چراغ قرمز را روشن می‌کند.
۶- مشکل در سنسور تشخیص دمای سیستم گرمایش:
اگر پکیج بوتان روی حالت زمستان است و شما با قرمز شدن چراغ پکیج بوتان مواجه شده‌اید، این احتمال وجود دارد که سنسور ntc مدار گرمایش پکیج دچار مشکل شده باشد. خرابی سنسور ان تی سی مدار گرمایش، یکی از اصلی‌ترین دلایل روشن شدن چراغ قرمز ثابت در پکیج کالداونزیا است. برای رفع این مشکل، باید سنسور ان تی سی مدار گرمایش را بررسی و عیب‌یابی کنید. در صورت خرابی این قطعه، سنسور ntc مدار گرمایش را تعویض کنید تا مشکل پکیج حل شود.
عیب‌یابی و تعمیر پکیج بوتانعیب‌یابی و تعمیر پکیج بوتان
۷- مسدود بودن مدار گرمایش:
یکی دیگر از دلایل روشن شدن چراغ قرمز پکیج بوتان، گرفتگی و مسدود شدن مدار گرمایش پکیج است. در این حالت، آب در داخل مدار پکیج به‌درستی گردش ندارد و به همین دلیل، دمای پکیج به‌شدت بالا می‌رود. این موضوع باعث می‌شود که عملکرد پکیج متوقف شود و دیگر به کارش ادامه ندهد.
برای رفع این مشکل، مطمئن شوید که شیر ورودی شوفاژها باز باشند. همچنین مطمئن شوید که لوله‌های شوفاژها دچار گرفتگی و انسداد نشده باشد. برای اطمینان بیشتر، می‌توانید از افراد متخصص در زمینه لوله‌کشی شوفاژ کمک بگیرید تا مدار گرمایش پکیج را باز کنند.
۸- رسوب داشتن مبدل اصلی:
یکی دیگر از دلایل قرمز شدن چراغ پکیج بوتان، وجود رسوبات زیاد در مبدل اصلی پکیج است. در این حالت آب گرم مصرفی نیز کیفیت مناسبی ندارد و دمای آن چندان بالا نیست.
رسوب داشتن مبدل اصلی، یکی از دلایل گرم و سرد شدن آب پکیج محسوب می‌شود. همچنین در صورت وجود رسوب در مبدل، هنگام عبور آب از پکیج، صداهای زیادی را از داخل پکیج می‌شنوید. زیرا آب از میان املاح و رسوبات عبور می‌کند و صدای زیادی تولید می‌شود. برای رفع این مشکل باید سریع‌تر برای رسوب زدایی پکیج اقدام کنید.
مبدل پکیج بوتانمبدل پکیج بوتان
۹- بالا رفتن دمای مبدل پکیج:
زمانی که دمای داخلی پکیج بسیار زیاد شود، برد پکیج این موضوع را تشخیص می‌دهد و چراغ قرمز را روشن می‌کند. خراب شدن سنسور ان تی سی آب گرم مصرفی، موجب بالا رفتن دمای مبدل پکیج می‌شود. این سنسور وظیفه دارد که دمای آب گرم خروجی را اندازه‌گیری کند و به برد اطلاع دهد.
زمانی که سنسور ان تی سی آب گرم خراب شود، دمای آب را به‌اشتباه اندازه‌گیری می‌کند و به برد اطلاع می‌دهد. در این حالت، ممکن است ntc آب گرم به برد اعلام کند که دمای آب کم است؛ در نتیجه، برد الکتریکی شعله پکیج را بیشتر می‌کند تا دمای آب را افزایش دهد و این موضوع باعث بالا رفتن دمای پکیج خواهد شد. در این حالت باید سنسور ان تی سی آب مصرفی را تعویض کنید تا مشکل برطرف شود.
۱۰- خرابی پرشر هوا یا فن:
قطعه فن و پرشر سوئیچ هوا، سیستم فن و تهویه پکیج را تشکیل می‌دهند. سیستم فن دستگاه، یکی از مهم‌ترین سیستم‌های پکیج است که وظیفه بسیار مهمی دارد. اگر سیستم فن پکیج دچار مشکل شود، دود از پکیج تخلیه نخواهد شد و در نتیجه، چراغ قرمز پکیج بوتان روشن می‌شود.
در این حالت، پکیج کارش را متوقف می‌کند تا از وقوع مشکلات امنیتی مانند انفجار و آتش‌سوزی جلوگیری کند. برای رفع این مشکل، باید فن پکیج و پرشر سوئیچ هوا را بررسی کنید و مطمئن شوید که این قطعات به‌درستی کار می‌کنند. اگر هرکدام از این موارد دچار مشکل بودند، باید نسبت به تعمیر یا تعویض آنها اقدام کنید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;