بام های سبز برای کاهش اثرات تغییرات آب و هوایی

به گزارش تاسیسات نیوز، محققان دانشکده مهندسی کشاورزی دانشگاه سویل مطالعه ای منتشر کرده اند که نشان می دهد به منظور کاهش اثرات تغییرات آب و هوا در رابطه با افزایش دمای بین 1.5 و 6 درجه که تا پایان این قرن پیش بینی می شود، داشتن بین 207 تا 740 هکتار بام سبز در شهری مانند سویل اسپانیا لازم است.

 

به گفته محققان، برای کاهش اثرات تغییرات اب و هوا، دو گزینه پیش روی ماست: حمله به آن در مبداء، با حذف یا کاهش عوامل انسانی که به آن کمک می کنند (نظیر کاهش انتشارات، کنترل آلودگی و …) یا ارایه استراتژی هایی که اجازه کاهش اثرات را می دهد؛ مثلاً افزایش سطوح سبز در شهرها برای مثال با استفاده از بالای ساختمان ها به عنوان بام سبز.

 

نصب این باغ ها عایق بهتری برای ساختمان ها فراهم می سازد؛ یعنی از سویی یک صرفه جویی انرژی برای مالکان آنها به همراه دارد و از سویی دیگر اگر کافی باشد بهبود مهمی در شرایط زیست محیطی ایجاد کرده و به کاهش آلودگی کمک می کند.

 

برای مقابله با تغییرات آب و هوایی، این بی شک استراتژی ضروری در سطح جهانی است. با این وجود، این معیارهای محلی می تواند به این سیاست جهانی و کاهش اثرات محلی که در یک شهر تولید می شود، کمک کند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;