ایلام در نقشه برق کشور کارنامه قابل قبول نگرفت

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام گفت: در ارزیابی های صورت گرفته توسط وزارت نیرو استان ایلام رتبه برتر کشوری را در زمینه کاهش تلفات برق در سال گذشته کسب کرد.
به گزارش تاسیسات نیوز، هادی شیرخانی با بیان این خبر افزود: در نشستی که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور وزیر نیرو، معاون وزیر نیرو در امور برق و مدیرعامل توانیر برگزار شد، پیرامون ارزیابی شرکت‌ها بر مبنای میزان تلفات بحث شد که از شرکت توزیع برق استان ایلام به عنوان شرکتی که توانسته است رتبه برتر کاهش، تلفات را کسب کند، نام برده شده است.
وی با بیان اینکه این ارزیابی در سال ۹۸ اجرایی شده است، افزود: در این راه تدابیری از جمله تست بیش از ۶۱ هزار دستگاه کنتور، تعویض کنتورهای دستکاری شده، راکد و مکانیکی به تعداد ۱۵ هزار دستگاه، نصب یک هزار و ۷۰۰ کنتور قرائت از راه دور، نصب ۱۰۷ دستگاه ترانس کوچک و کم تلفات طراحی و اجرایی شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام یادآور شد: مجموع اقدامات صورت گرفته سبب شد سال گذشته از هزار و ۶۰۹ میلیون کیلووات انرژی خریداری شده هزار و ۴۳۲ میلیون کیلووات ساعت فروخته شود در حابی که این میزان فروش در سال ماقبل آن در مجموع هزار و ۳۰۷ میلیون کیلووات ساعت و هزار و ۵۱۷ میلیون کیلووات ساعت برق خریداری شده است.
شیرخانی ادامه داد: مقایسه دو عدد انرژی خریداری شده و به فروش رفته بیانگر کاهش تلفات انرژی در سال ۹۸ بوده که یکی از شاخص‌های اصلی ارزیابی شرکت توزیع بوده که استان ایلام در سال ۹۸ در این بخش ممتاز شناخته شده که مورد تقدیر مدیران ارشد وزارتخانه و شرکت توانیر قرار گرفته است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر رعایت حد مجاز مصرف برق در ایام پیک مصرف گفت: تا زمانی که الگوی مصرف از سوی مشترکان رعایت شود اطمینان خاطر می دهیم هیچ خاموشی با برنامه ای اعمال نخواهد شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام با تاکید بر کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق توسط آحاد مردم، به همشهریان توصیه نمود: در ساعات اوج بار کولرهای آبی، روی دور کند باشد و ترموستات کولرهای گازی را نیز بین ۲۳ تا ۲۵ درجه تنظیم کنند و حتما روی کولرهای آبی و کمپرسورهای کولرهای گازی سایه بان قرار دهند.
تعداد کل مشترکان برق استان ۵۸۵ هزار نفری ایلام ۲۳۰ هزار مشترک است که بیشتر آنها خانگی است و حدود ۳۰ درصد مشترکان برق در محدوده شهرستان ایلام قرار دارند.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;