ایران روی نوار زمین لرزه های پی در پی

در این گزارش، آمار زمین لرزه های اخیر در کشور ایران را خواهید خواند.
به گزارش تاسیسات نیوز، قلعه قاضی استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۴.۶ و ریوش استان خراسان رضوی زمین لرزه‌ای به بزرگای ۴ را تجربه کردند. جزئیات زمینلرزه‌های هفته گذشته به این شرح است:
شنبه ۲۷ آذر
در نگور استان سیستان و بلوچستان زلزله ۲.۹ رخ داد.
در پلان استان سیستان و بلوچستان زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۸ در عمق ۱۲ کیلومتری زمین رخ داد و کانون آن در ۲۰ کیلومتری پلان، ۲۷ کیلومتری نگور و ۳۸ کیلومتری چابهار این استان بوده است.
یکشنبه ۲۸ آذر
خوسف استان خراسان جنوبی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۹ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۵۲ کیلومتری خوسف، ۸۲ کیلومتری بیرجند و ۹۳ کیلومتری نایبند این استان گزارش شد. زلزله ۲.۸ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.
در خانوک استان کرمان بعد از زلزله ۲.۵، زمینلرزه دیگر با بزرگای ۳.۱ در عمق ۸ کیلومتری به ثبت رسید و کانون رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۹ کیلومتری خانوک، ۱۵ کیلومتری زرند و ۲۷ کیلومتری هجدک این استان بوده است.
فیض آباد استان خراسان رضوی زلزله ۲.۵، باغ ملک استان خوزستان زلزله ۲.۷، زرند استان کرمان زلزله ۲.۹ و سروستان استان فارس زلزله ۲.۹ را تجربه کردند.
قلعه قاضی استان هرمزگان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۹ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۳۲ کیلومتری قلعه قاضی، ۳۴ کیلومتری بندرعباس و ۳۷ کیلومتری فین این استان بوده است.
دوشنبه ۲۹ آذر
در سنگان استان خراسان رضوی زلزله ۲.۶، در قائن استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۸، در زرآباد استان آذربایجان غربی زلزله‌های ۲.۶ و ۲.۷ و در قطور استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.
سه‌شنبه ۳۰ آذر
در بهاباد استان یزد زلزله ۲.۹ و در بجنورد استان خراسان شمالی زلزله ۲.۵ گزارش شد.
در ازگله استان کرمانشاه زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۸ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۱۳ کیلومتری ازگله و ۴۳ کیلومتری تازه آباد این استان بوده است.
مسجد حضرت ابوالفضل استان سیستان و بلوچستان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۴ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۳۰ کیلومتری مسجد حضرت ابوالفضل و ۸۱ کیلومتری گلمورتی استان سیستان و بلوچستان و ۵۷ کیلومتری محمدآباد ریگان استان کرمان گزارش شد.
قلعه قاضی استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۴.۶ در عمق ۱۸ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۳۴ کیلومتری قلعه قاضی، ۳۴ کیلومتری فین و ۴۱ کیلومتری بندرعباس این استان بوده است. زلزله ۳.۲ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.
چهارشنبه اول دی
در شبانکاره استان بوشهر زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۱ کیلومتری زمین رخ داد و کانون آن در ۱۶ کیلومتری شبانکاره، ۲۲ کیلومتری وحدتیه و ۲۵ کیلومتری سعدآباد این استان گزارش شد.
سردشت استان آذربایجان غربی زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۶ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۱۱ کیلومتری سردشت استان آذربایجان غربی و ۳۰ کیلومتری کانی‌سور استان کردستان بوده است.
در کلاته خیج استان سمنان زلزله ۲.۷ و در فریدون‌شهر استان اصفهان زلزله ۲.۷ رخ داد.
اردکان استان فارس زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۲ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۳۲ کیلومتری اردکان، ۳۵ کیلومتری بیضا و ۳۶ کیلومتری خانه زنیان این استان بوده است.
پنج‌شنبه ۲ دی
در قصرشیرین استان کرمانشاه زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۲۷ کیلومتری قصر شیرین، ۲۷ کیلومتری ازگله و ۴۳ کیلومتری سرپل ذهاب این استان بوده است.
در قلعه خواجه استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگای ۲.۷، در ازگله استان کرمانشاه زلزله ۲.۷، در سرگز استان هرمزگان زلزله ۲.۹ و در علی آباد استان گلستان زلزله ۲.۵ رخ داد.
در حسینیه استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۱۰ کیلومتری به ثبت رسید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۱۴ کیلومتری حسینیه، ۲۷ کیلومتری اندیمشک و ۳۶ کیلومتری دزفول این استان گزارش شد.
چغلوندی استان لرستان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۳ کیلومتری چغلوندی، ۱۵ کیلومتری خرم آباد و ۲۰ کیلومتری زاغه این استان بوده است.
سندرک استان هرمزگان زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد که کانون آن در ۱۸ کیلومتری سندرک، ۳۹ کیلومتری گوهران و ۴۰ کیلومتری هشتبندی این استان بوده است.
ریوش استان خراسان رضوی زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴ در عمق ۸ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۲۸ کیلومتری ریوش، ۵۰ کیلومتری عشق آباد و ۵۰ کیلومتری خلیل آباد این استان گزارش شد. زلزله‌های ۳.۳ در عمق ۲۲ کیلومتری، ۳.۶ در عمق ۸ کیلومتری، ۳.۴ در عمق ۸ کیلومتری، ۲.۶،۲.۸ و ۲.۵ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.
کیاسر استان مازندران با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۲۲ کیلومتری زمین لرزید که کانون آن در ۱۷ کیلومتری کیاسر و ۳۷ کیلومتری پل سفید استان مازندران و ۳۸ کیلومتری شهمیرزاد استان سمنان به ثبت رسید.
جمعه ۳ دی
در گریک استان خراسان رضوی زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;