اوپک داروی نجات خود از کرونا را یافت!

محمد ارکاب وزیر نفت الجزایر که کشورش ریاست اوپک را برعهده دارد گفت این سازمان به منظور مقابله با کاهش قیمت نفت ، کاهش سطح تولید کشورهای عضو این سازمان را در دستور کار خود قرار خواهد داد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز ، ارکاب در حاشیه نشست اعضای اوپک که در وین برگزار شد گفت ، براثر شیوع ویروس کرونا تقاضا برای خرید نفت کاهش یافته و همین امر موجب کاهش بهای نفت شده است ؛ بنابراین اعضای اوپک  کاهش سطح تولید خود را به منظور جلوگیری از نزول بهای نفت در دستور کار خود قرار خواهند داد.
وی افزود: این روند در تداوم مصوبه قبلی اعضای سازمان است که دسامبر سال ۲۰۱۹ به تصویب رسید.
ارکاب تصریح کرد در خصوص کاهش سطح تولید نفت بین اعضای اوپک و غیر اوپک از جمله روسیه اتفاق نظر وجود دارد.
به گزارش خبرگزاری رویتر کشورهای عضو گروه موسوم به اوپک پلاس در نظر دارند یک میلیون بشکه نفت از سطح کنونی تولید خود بکاهند.
کشورهای عضو سازمان به همراه تعدادی از متحدین این سازمان از جمله روسیه به گروه “اوپک پلاس” معروف هستند.
این گروه پیش از این نیز توافق کرده بودند که سطح تولید خود را ازابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی به میزان دو میلیون بشکه در روز کاهش دهند.
پس از شیوع ویروس کرونا در سطح جهان، میزان تقاضا برای نفت روند نزولی داشت. سطح تقاضا برای خرید نفت بویژه از سوی چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت به خاطر تعطیلی بخشی از صنایع تولیدی این کشور کاهش یافت. کاهش حمل و نقل درسطح جهانی نیز که تحت تاثیر انتشار ویروس کرونا است موجب شده تقاضا برای خرید نفت روند نزولی داشته باشد.
بنابراین گزارش ، نشست وزیران نفت کشورهای عضو اوپک قرار است پنجشنبه در وین برگزار شود.
همچنین براساس پیش بینی های به عمل آمده نشست اعضای گروه موسوم به اوپک پلاس نیز روز جمعه برگزار خواهد شد.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;