انرژی آمریکا و تحریم روس ها

به گزارش تاسیسات نیوز، آمریکا شماری از شرکت‌ها و شهروندان روسیه را برای کمک به انجام حملات سایبری علیه شبکه انرژی و سایر زیرساخت‌های مهم این کشور هدف تحریم‌های جدید قرار داد.


وزارت امنیت داخلی و اف بی آی در مارس هشدار دادند هکرهای روسیه حملات گسترده‌ای را علیه شبکه برق، تاسیسات حمل و نقل هوایی و سایر زیرساخت‌ها از مارس سال ۲۰۱۶ انجام داده‌اند.


یک منبع آگاه به بلومبرگ گفت: این حملات همچنان ادامه دارد. بلومبرگ سال گذشته گزارش کرده بود حداقل ده‌ها نیروگاه آمریکا از جمله یک تاسیسات هسته‌ای در پی حملات هماهنگ، با رخنه اطلاعاتی روبه‌رو شدند.


وزارت خزانه‌داری آمریکا پنج نهاد و سه شخص را برای حمایت فناوری و سایر کمک‌ها به سرویس امنیت فدرال روسیه هدف تحریم قرار داد.


تحریم‌شدگان شامل شرکت دیجیتال سکیوریتیز و دو شرکتی هستند که این شرکت مالک آنها بوده یا آنها را در کنترل دارد. اما هویت هیچ یک از اشخاص تحریم شده از سوی آمریکا اعلام نشده است.


به گفته ریک پری وزیر انرژی آمریکا، حملات سایبری علیه بخش‌های تولیدی حساس و تاسیسات تجاری آمریکا صدها هزار بار در روز اتفاق می‌افتد.


بررسی مشترک اف بی آی و وزارت امنیت داخلی نشان داده که هکرها فوق‌العاده پیشرفته بودند و در برخی موارد ابتدا به شبکه تامین‌کنندگان و فروشندگان ثالث رخنه کرده‌اند تا از آنجا اهداف نهایی خود را هدف بگیرند.


در گزارش دولت آمریکا به موفقیت‌آمیز بودن این اهداف اشاره نشده است. این اهداف شامل شبکه برق آمریکا، نیروگاه تصفیه آب، تاسیسات حمل و نقل هوایی و اهداف دیگری بودند که جزء حساس‌ترین زیرساخت‌های آمریکا محسوب می‌شدند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;