انرژی‌های تجدیدپذیر کمک برق استان البرز

استان البرز گام‌های موثری برای تامین برق از منابع تجدیدپذیر برداشته است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، اسکندری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در محل این شرکت گفت: در استان البرز ۲هزار هکتار زمین برای احداث نیروگاه انرژی تجدیدپذیر تخصیص داده شده که در فاز اول در ۸۰۰هکتار عملیات احداث اجرایی شده است.
وی افزود: بخش خصوصی اگر نیروگاه انرژی تجدیدپذیر احداث کند وزارت نیرو با قیمت هر کیلووات ۸۰۰تومان خرید تضمینی تولید آن را انجام می دهد.
اسکندری با اشاره به اینکه قرارداد دو نیروگاه ۵۰مگاواتی و چندین نیروگاه کمتر از ۵۰مگاوات بسته شده است، گفت: اگر کسی نیروگاه مقیاس کوچک ایجاد کند وزارت نیرو در ۴ماه گرم سال در ساعت های پیک کصرف، برق را کیلوواتی ۳۲۰تومان، میانباری ۱۶۰تومان و کم باری ۸۰ تومان خرید تضمینی انجام می دهد و در سایر فصل های سال ۴۰ تومان خریداری می شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز گفت: در سال۹۷ به صورت میانگین قبض دوره ای مشترکان البرزی ۳۴هزار تومان یعنی کیلوواتی ۹۰تومان بوده است ولی وزارت نبرو بابت برق تولیدی از تولیدکنندگان برق نیروگاه های تجدیدپذیر، کیلوواتی ۸۰۰تومان پرداخت می کند.
وی در مورد برق دزدی هم گفت: برخورد و قطع انشعاب غیرمجاز مدتی در دستور کار قرار گرفت اما با پیگیری انجام شده مقرر شد کنتر غیردائم داده شود تا ۳سال و در این مدت نهادهای مرتبط وضعیت محل را تعیین تکلیف کنند که این انشعاب غیرمجاز به انشعاب مجاز تبدیل و یا جمع آوری شود.
اسکندری اضافه کرد: با این اقدام انجام شده بیش از ۲۰درصد تلفات برق البرز به کمتر از ۱۲درصد رسید.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز در مورد پیک مصرف امسال هم گفت: در فصل گرم سال۹۷ پیک مصرف به هزار و ۳۲۵مگاوات رسید که این عدد بعد از کم کردن مصرف برق استانی بوده است و با توجه رشد سالانه مصرف انرژی با میانگین ۴تا۵ درصدی در کشور و عدد ۷تا۸ درصدی در البرز، سال۹۸ باید برای تامین انرژی برنامه ریزی ویژه ای انجام شود.
وی با اشاره به استاندارد ۴درصدی استهلاک شبکه برق در سال افزود: ۱۴هزار کیلومتر طول شبکه توزیع برق در البرز است و این تجهیزات باید هر ۲۵سال کاملا جایگزین شود که این عمل هر ساله به صورت مستمر در حال انجام است.
اسکندری در پایان گفت: اگر مردم با مشکل خاموش شدن لامپ های خیابان مواجه شدند باید با سامانه۱۲۱ تماس بگیرند و موضوع را اطلاع دهند تا مشکل برطرف شود.
منبع خبرگزاری صدا و سیما
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;