معیارهایی برای خرید کولرگازی

برای این که در فصل تابستان با مشکلی مواجه نشوید، بهتر است از الان آینده‌نگری کرده و به فکر سیستم برودتی منزل خود باشید، زیرا با توجه به افزایش تقاضا در تابستان ممکن است هزینه خرید کولرگازی افزایش یافته و متحمل صرف هزینه اضافی شوید. با درنظر گرفتن این نکته که کولرهای آبی سبک قدیم علاوه بر نداشتن بازده سرمایشی کافی، مصرف انرژی نسبتا بالایی دارند، استفاده از کولرگازی ضروری به نظر می‌رسد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، به دلیل افزایش نرخ ارز و به دنبال آن بالا رفتن قیمت کولرگازی لازم است ابتدا از مهم ترین نکات فنی برای خرید کولر گازی مناسب آگاه شده و بعد از آن به بررسی بازار بپردازید. در این گزارش علاوه بر اطلاعاتی جهت تشخیص ظرفیت مناسب کولرگازی مورد نیاز، با امکانات کاربردی مدل‌های جدید آشنا خواهید شد.
تخمین ظرفیت مورد نیاز :
تعیین درست ظرفیت مورد نیاز تاثیر بسزایی در میزان مصرف انرژی کولر گازی دارد و عوامل مختلفی مانند طبقه ساختمان و آفتاب گیر بودن یا نبودن خانه در آن اثر گذار است. اگر خانه شما در طبقات میانی ساختمان است و از اطراف توسط ساختمان‌های مجاور پوشیده شده، برای هر متر مربع حدود ۵۰۰Btu درنظر بگیرید. این مقدار برای طبقات بالایی که هدر رفت بیشتری دارند، در حدود ۷۰۰Btuمی‌باشد. در نهایت اگر منزل شما آفتاب گیر است به اعداد بالا ۱۰ درصد اضافه کنید. برای راحت‌تر بودن محاسبات، می‌توانید از جدول زیر کمک بگیرید.

این مقادیر برای مناطق گرم و خشک مناسب است. برای مناطق مرطوب جنوب کشور، باید ظرفیت یک رده بالاتر را انتخاب کرد. مثلا برای مساحت بین ۴۰ تا ۷۰ مترمربعی، به جای ۱۲۰۰۰Btu/h  باید ۱۸۰۰۰Btu/h را انتخاب کنید.
امکانات کاربردی
۱٫فناوری اینورتر، مصرف انرژی را کم می کند اما نه برای همه
 اینورتر یک فناوری کاربردی است که به طور قابل توجهی مصرف انرژی کولر گازی را کاهش می‌دهد. طرز کار آن هم به این صورت است که به جای خاموش-روشن کردن کمپرسور، وقتی دمای محیط به میزان تنظیم شده رسید، سرعت دوران کمپرسور به حداقل مقدار خود می‌رسد، ولی خاموش نمی‌شود، پس با حذف نیاز به صرف انرژی برای استارت زدن، مصرف انرژی کاهش می‌یابد. ولی نکته اینجاست که اگر شما در مناطق بسیار گرم زندگی می‌کنید، به دلیل اینکه کمپرسور همواره با حداکثر ظرفیت خود کار می‌کند، سیستم اینورتر اصلا فعال نمی‌شود. به همین دلیل بهتر است هزینه اضافی صرف آن نکنید.
۲٫فیلتر ضد باکتری
به دلیل اینکه در بیشتر روزهای سال، هوای شهرها در حالت هشدار قرار دارد، وجود فیلتری که علاوه بر تصفیه کردن کامل دود و گرد غبار، امکان رشد باکتری‌ها را از بین ببرد اجتناب‌ناپذیر است. این فیلترها در واقع باعث یونیزه کردن ذرات هوا و حتی پرده و مبلمان منزل می‌شود و به این صورت، باکتری‌های موجود را از بین می‌برد. اما برای استفاده از حداکثر راندمان این فیلترها، لازم است در شهرهای آلوده مانند تهران هر یک ماه و در سایر شهرها هر دو ماه یکبار فیلتر را تمیز کنید.

فیلتر ضد باکتری

۳٫فناوری Wind-Free
این فناوری، مشکل وزش باد مداوم را که می‌تواند در افراد مسن باعث درد استخوان شود را رفع می کند. طرز کار این کولرهای مجهز به این فناوری به این صورت است که ابتدا با استفاده از سرمایش سریع، دمای محیط را پایین آمده، سپس منفذهای پرتاب باد مستقیم بسته شده و هوای سرد به آرامی از منافذ زیر دستگاه خارج می‌شود. پس افراد وزش باد را حس نمی‌کنند.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;