امکان تولید همزمان آب و برق سواحل جنوبی کشور در دست بررسی

 

به گزارش تاسیسات نیوز،در جلسه ای با حضور معاون اول رییس جمهور طرح تولید همرمان آب و برق در سواحل جنوبی کشور مورد بررسی قرار گرفت.با توجه به این مهم که این مناطق با مشکلات اب دست و پنجه نرم می کنند امکان نمک زدایی از آب دریا نیز مطرح شد.

جلسه بررسی نحوه تامین مالی طرحهای کلیدی وزارت نیرو، دیروز به ریاست معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد و طرح تولید همزمان برق و آب در سواحل جنوبی کشور مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش شانا، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری در این جلسه با اشاره به ابلاغ قانون مهم و راهگشای رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور در هفته گذشته و مجموع امتیازات مهمی که در این قانون برای برطرف شدن مشکلات پیمانکاران و سرمایه گذاران در نظر گرفته شده، یکی از اولویتهای دولت را واگذاری طرحها و پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی عنوان کرد و از وزارت نیرو خواست به هر میزان ممکن، طرحهای نیمه تمام خود را در بخش آبرسانی و تولید برق به بخش خصوصی واگذار کند.
وی با اشاره به یکی از برنامه های وزارت نیرو برای احداث مجتمعهای آبرسانی روستایی، آن را یکی از طرحهای مهم دولت ارزیابی کرد و افزود: بهتر است برای اجرای این طرح اولویت بندی صورت گیرد تا شاهد اجرای هرچه بهتر آن در برنامه زمانبندی مشخص باشیم.
در این جلسه که رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی، مشاور اقتصادی رئیس جمهوری و نمایندگان وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور نیز حضور داشتند، وزیر نیرو با اشاره به مشکلات جدی تامین آب مورد نیاز بخشهای شرب، صنعت و کشاورزی در جنوب کشور گفت: در این مناطق مشکلات جدی برای تامین آب وجود دارد، اما با وجود دسترسی این مناطق به دریا می‌توان از طریق نمک زدایی و شیرین سازی آب، بخشی از این مشکلات را برطرف کرد.
چیت‌چیان همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی این وزارتخانه برای شیرین سازی آب جهت استفاده در پنج استان واقع در محدوده سواحل جنوب کشور افزود: در این طرح از بازیافت حرارت نیروگاههای برق، برای شیرین سازی آب استفاده خواهد شد.
پس از سخنان وزیر نیرو، نماینده این وزارتخانه گزارشی از برخی طرحهای کلیدی در حوزه آب و برق ارائه کرد که یکی از این طرحها تولید همزمان برق و آب در سواحل جنوبی کشور بود و جزئیات فنی، اهداف طرح، اعتبارات مورد نیاز و الزامات اجرای آن مورد بحث بررسی قرار گرفت.
بررسی نحوه تامین مالی، اعتبارات مصوب و برنامه زمان بندی تخصیص این اعتبارات برای اجرای طرحهای کلیدی وزارت نیرو از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و تصمیم گیری قرار گرفت.

 

پایان خبر.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;