امضای شیوه نامه اجرایی آسانسور برای اولین بار در کشور

سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان از امضای شیوه نامه اجرایی آسانسور برای اولین بار در کشور خبر داد.
به گزارش تاسیسات نیوز، در جلسه ای که با حضور رییس و اعضای هیات مدیره ، مدیر کل استاندارد درمحل  این اداره کل برگزار شد، شیوه نامه اجرایی آسانسور  در راستای تفاهم نامه چهارجانبه آسانسور و پله برقی امضا شد.
سید مجید حسینی، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان در این زمینه گفت: تفاهم نامه چهارجانبه آسانسور و پله برقی بین سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل استاندارد، سندیکای آسانسور و پله برقی و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در سال اول فعالیت هیات مدیره دوره هشتم امضا شد اما متاسفانه با توجه به شرایط به وجود آمده بر اثر بیماری کووید۱۹ امکان اجرایی شدن آن فراهم نشد.
 وی ضمن قدردانی از زحمات حسین ویزواری، رییس وقت سازمان و اعضای هیات مدیره برای امضای این تفاهم نامه افزود: در راستای پیاده سازی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و به منظور اجرایی کردن اهداف تفاهم نامه این شیوه نامه برای اولین بار در کشور تدوین شد.
وی اعلام کرد: این شیوه نامه به زودی به  صورت پایلوت در دو شهر گرگان و گنبد اجرایی خواهد شد.
رییس هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان اظهارداشت: براساس این شیوه نامه، از همان ابتدای ساخت پروژه و اجرای فونداسیون، کارفرما باید هنگام اخذ تاییدیه نقشه های ساختمان، نقشه های طراحی آسانسور را مطابق چک لیست طراحی، آماده کند تا به تایید کمیته کنترل نقشه برسد و از همان ابتدای شروع عملیات هماهنگی های لازم با مجری ذیصلاح آسانسوررا به عمل آورد.
وی در ادامه گفت: این مراحل تا زمان اتمام پروژه، توسط نظام مهندسی نظارت می شود. همچنین در مدت زمان بررسی استاندارد آسانسور نیز صرفه جویی می شود.
حسینی تاکید کرد:چک لیست های آماده شده یکی از ادله های مفیدی است که دربازرسی آسانسور توسط شرکت های زیر مجموعه اداره کل استاندارد می تواند ملاک عمل قرار گیرد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان افزود: رسالت سازمان نظام مهندسی رعایت مقررات ملی و ارتقای کیفیت ساخت و ساز است  و خوشبختانه استان گلستان همیشه در بحث رعایت مقررات ملی ساختمان از استان های پیشرو بوده است.
 وی به اهمیت بحث آموزش در هیات مدیره دوره هشتم اشاره و خاطرنشان کرد: براساس این شیوه نامه، دوره های آموزشی برای مهندسان ناظر و طراح عضو سازمان زیر نظر اداره کل استاندارد برگزار و در پایان دوره، گواهینامه معتبر آموزشی صادر می شود.
حسینی بیان داشت: همچنین طبق این شیوه نامه لیست بروز شده شرکت های مجری آسانسور با ذکر تعداد ظرفیت و صلاحیت  توسط سازمان صنعت و معدن و تجارت استان در اختیار سازمان قرار خواهد گرفت.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان ادامه داد: این سازمتن با بیش از ۱۰ هزارعضو، بزرگترین نهاد تخصصی استان و پتانسیل مناسبی است که ظرفیت قابل توجهی دارد،
وی تصریح کرد: سازمان استان در کنار مجموعه استاندارد به خصوص در بحث کنترل مصالح استاندارد که یکی از مهمترین وظایف مهندسان ناظر است، به عنوان بازوی کمکی قوی می باشد.
مدیر کل استاندارد استان نیز در این جلسه گفت: در هر حوزه ای که همکاری متقابل با نظام مهندسی ساختمان گلستان داشته ایم، نتایج مطلوبی حاصل شد،دهدشتی زاده افزود: نظام مهندسی تشکیلات مهم و پر اهمیتی است و ما آمادگی کامل خود را برای همکاری های بیشتر در آینده اعلام می کنبم.
در همین حال، ویزواری، عضو هیات مدیره سارمان در این جلسه گفت: دغدغه اصلی و مهم همه ما توجه ویژه به کیفیت ساختمان هاست و بخش مهمی از آن به استاندارد مربوط می شود.
وی افزود:  این عزم در استان و کشوروجود دارد که باید به فعل تبدیل شود، ضمن اینکه این تفاهم نامه می تواند آغازی برای همکاری های بیشتر در آینده در زمینه های دیگر باشد.
ویزواری در پایان اظهار امیدواری کرد : مهندسان ناظران بتوانند به نحو شایسته ای از خروجی و نتیجه این جلسات، به نفع سازندگان و بهره برداران آینده استفاده کنند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;