الگوی بازگشایی مدارس در کرونا

الگوی بازگشایی مدارس بر اساس همان دستورالعمل ۰۶ است و چک لیستی که دراختیار مدیران قرار گرفته است که بر اساس آن لیست، مدیران درخواست خود را با آن چک لیست تطبیق داده و اعلام می‌کنند که امکان برگزاری آموزش حضوری را دارند یا خیر در صورت اعلام آمادگی از سوی آنان تاییده صادر و سپس مجوز بازگشایی دریافت میکنند.
به گزارش تاسیسات نیوز، سرپرست دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش، گفت‌:به طور کلی حداقل ۲۰ درصد از مساحت کلاس‌ها باید از پنجره بازشونده به میزان ۴۵ درجه تشکیل شده باشد. وی ادامه داد:از این رو با توجه به فصل سرما برای انجام تهویه مناسب در کلاس‌ها به دانش آموزان توصیه میکنیم برای حضور در مدرسه لباس‌های گرم بپوشند تا امکان رعایت موضوعات بهداشتی از جمله تهویه فضای کلاس فراهم شود.
اعظم گودرزی سرپرست دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با میزان در موضوع تهویه در کلاس‌های درس با توجه به نزدیکی به فصل سرما گفت: در دستورالعمل ۰۶ درباره تهویه کلاس‌ها آمده، کلیه درب‌ها و پنجره‌های کلاسها، راهرو‌ها و فضا‌های آموزشی مدرسه باید باز بوده و تهویه مناسب در کلاس‌ها ایجاد شود، و به طور کلی حداقل ۲۰ درصد از مساحت کلاس‌ها باید از پنجره بازشونده به میزان ۴۵ درجه تشکیل شده باشد.
وی ادامه داد:از این رو با توجه به فصل سرما برای انجام تهویه مناسب در کلاس ها به دانش آموزان توصیه میکنیم برای حضور در مدرسه لباس‌های گرم بپوشند تا امکان رعایت موضوعات بهداشتی از جمله تهویه فضای کلاس فراهم شود.
وی در مورد بازگشایی ایمن مدارس، گفت: الگوی بازگشایی مدارس بر اساس همان دستورالعمل ۰۶ است و چک لیستی که دراختیار مدیران قرار گرفته است که بر اساس آن لیست، مدیران درخواست خود را با آن چک لیست تطبیق داده و اعلام می‌کنند که امکان برگزاری آموزش حضوری را دارند یا خیر در صورت اعلام آمادگی از سوی آنان تاییده صادر و سپس مجوز بازگشایی دریافت میکنند.
سرپرست دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش گفت:موازین بهداشتی را در طی ماه‌های گذشته به مدارس ابلاغ کرده ایم و مدیران مدارس و مراقبین سلامت موظف به اجرای آن هستند و همکاران ما نیز در این حوزه از روز شنبه به طور مرتب از مدارس بازدید دارند.
وی ادامه داد:از این رو اگر موارد نقضی با دستورالعمل‌ها وجود داشته باشد به اداراه کل منطقه و استان گزارش می‌شود.
وی ادامه داد:یکی ازمسئولیت‌های معاونت سلامت آموزش و پرورش نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی است از این رو ما دستورالعمل۰۶ را به مدارس سراسر کشور ارسال کردیم. همچنین سامانه‌هایی داریم که مدارس از طریق آن میتوانند شرایط آموزش حضوری از جمله تهویه مناسب، استفاده از مواد ضدعفونی کننده و… را ثبت کنند. کلیه مواردی که در پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد در سامانه نظارت آموزش و پرورش درج شده است.
گودرزی در مورد واکسیناسیون فرهنگیان و دانش آموزان، گفت: تاکنون ۸۶ درصد از فرهنگیان واکسن خود را دریافت کرده اند و همین امر باعث ایجاد یک محیط ایمن برای دانش آموزان خواهد شد. البته همچنان واکسیناسیون معلمان و فرهنگیان ادامه دارد.
وی در مورد واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال گفت:پوشش واکسیناسیون دانش آموزان تا به حال ۸۹ درصد رسیده است و توصیه میشود دانش آموزانی که هنوز واکسن دریافت نکرده اند به مراکز جامع سلامت جهت انجام واکسیناسیون اقدام کنند، همچنینی والدینی که تا به حال واکسینه نشده اند نیز میتوانند همراه فرزندان خود برای دریافت واکسن به این مراکز بروند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;