افزایش چهار برابری ظرفیت نصب شده انرژی‌های نو در پنج سال اخیر

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: ظرفیت نصب شده انرژی‌های نو در داخل کشور در طول سال‌های ۹۴ تا ۹۸ رشد چهاربرابری داشته است.
به‌گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، «همایون حائری» روز سه‌شنبه در آیین معرفی رییس جدید سازمان ساتبا افزود: ظرفیت نصب شده انرژی‌های نو در داخل کشور ۲۰۰ مگاوات در سال ۹۴، بود و تا پایان سال ۹۸ به بیش از ۸۰۰ مگاوات رسید.
وی ادامه داد: موضوع ساتبا، تولید برق از طریق انرژی‌های نو است که مکمل مصرف بهینه برق است و این‌ها، وظایف مهم این سازمان به شمار می‌رود که اگر در کنار یکدیگر بگذاریم نشان دهنده کارایی انرژی الکتریکی است.
حائری گفت: موضوع مدیریت و بهینه‌سازی مصرف به لحاظ ماهیت مقداری تفاوت دارند. اولی بر کمیت و دومی بر کیفیت مصرف برق دلالت می‌کند.
معاون وزیر نیرو با بیان این که در حوزه مدیریت مصرف در دو سال گذشته خوب کار شد، ادامه داد: شرکت‌های توانیر و برق حرارتی و مجموعه صنعت برق در یک کار مکمل و جمعی موجب شدند که بعد از ۱۰ سال رشد پیک مصرف سالانه ۵٫۲ درصد ، در سال ۹۷ به ۲٫۹۸ و در سال ۹۸ به یک درصد کاهش پیدا کرد.
وی، نتیجه ارزیابی از مدیریت مصرف را بسیار مطلوب عنوان کرد و گفت: نیاز است در بخش مصرف بهینه انرژی الکتریکی که کار بیشتری شود و این از وظایف ساتبا است.
حائری گفت: بحث جایگزینی کولرهای قدیمی و فرسوده با کولرهای جدیداز جمله برنامه‌های ساز و کارها در چارچوب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، است که در اینجا، ساتبا می‌تواند نقش بسیار مهمی داشته باشد.
وی همچنین با اشاره به تشکیل شورای سیاست‌گذاری و راهبردی انرژی‌های تجدیدپذیر اظهار داشت: این شورا وظایف مهمی اعم از تعاون و حمایت بین واحدهای درون سازمانی وزارت نیرو دارد. یکی دیگر از وظایف این شورا، ارزیابی ارزش افزوده انرژی‌های نو در داخل کشور و مصرف بهینه انرژی الکتریکی است.
حائری افزود: تولید برق در کشور و همچنین مدیریت مصرف چون در حجم زیادی است؛ کارهای ارزیابی توسط دیسپاچینگ انجام می‌شود اما ارزیابی ارزش افزوده که بیشتر بر کیفیت و ماهیت انرژی تمرکز دارد و آنچه در انرژی های نو و مصرف بهینه انرژی خواهیم داشت، یکی از وظایف خود شوراست.
وی گفت: امید است در شرایط جدید و در فضای نو در سال های آینده هم بتوان قدم‌های بسیار بزرگی را در این دو مقوله داشته باشیم.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;