اعلام مهمترین موضوعات سیصد و هجدهمین جلسه نظام مهندسی کشور

کیان حصاری، سخنگوی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به برگزاری جلسه سیصد و هجدهم این شورا به میزبانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هرمزگان، گفت: در این جلسه یکی از نکاتی که پیش از دستور مورد بررسی قرار گرفت مربوط به تعیین دوره مسئولیت مهندسی بود. با توجه به اعلام شاخص های تعدیل سه ماهه دوم سال ۱۴۰۲، به روز رسانی و محاسبه تعرفه خدمات مهندسی سال ١۴٠٣ نیز از موضوعات طرح شده این جلسه بود.
به گزارش تاسیسات نیوز، کیان حصاری، سخنگوی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به برگزاری جلسه سیصد و هجدهم این شورا به میزبانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هرمزگان، گفت: در این جلسه یکی از نکاتی که پیش از دستور مورد بررسی قرار گرفت مربوط به تعیین دوره مسئولیت مهندسی بود. با توجه به اعلام شاخص های تعدیل سه ماهه دوم سال ۱۴۰۲، به روز رسانی و محاسبه تعرفه خدمات مهندسی سال ١۴٠٣ نیز از موضوعات طرح شده این جلسه بود.
وی ادامه داد: در ادامه این جلسه عملیاتی شدن چک لیست های مبحث ١٩ مقررات ملی ساختمان و همچنین بازنگری در خصوص نحوه اجرای دقیق تر ماده ۶ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان که مربوط به دوره کارآموزی مهندسین مطرح شد تا ساز و کاری برای اجرای صحیح این ماده تهیه و پیشنهاد شود.
به گفته حصاری، در ادامه جلسه، حمزه شکیب، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گزارشی از امور جاری این سازمان ارائه داد. به عقیده این مقام مسئول برگزاری همایش های علمی در کشور با محورهای مهم و کاربردی‌ و به روز، موجب ارتقا سطح دانش مهندسین و افزایش کیفیت ساخت و ساز شده است و خواستار تداوم این رویه شد. مطابق دستور کار جلسه شورای مرکزی ، موضوع اصلی مطرح شده در جلسه ٣١٨، مربوط به مجریان ذی صلاح بود که قوانین، آیین نامه ها، نظامات اداری و شیوه نامه های جاری در خصوص نحوه فعالیت سازندگان و مجریان، مورد واکاوی دقیق از جوانب مختلف قرار گرفت.
سخنگوی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، افزود: به تاکید رئیس شورای مرکزی درباره مقوله مجریان ذی صلاح، قرار شد تا سامانه ای برای مجریان داشته باشیم تا بتوانیم کنترل صلاحیت و ظرفیت، کنترل و ثبت قراردادها و پایش عملکرد مجریان را به طور دقیق تر انجام دهیم تا به این ترتیب عملکرد مهندسین در حوزه اجرا بیش از پیش به سمت واقعی سازی خدمات حرکت کند.
وی گفت: سامانه یکپارچه عضویت اعضای سازمان راه اندازی شده و بخش شورای انتظامی نیز این سامانه نیز به زودی راه اندازی می شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: در ادامه جلسه ۳۱۸ شورای مرکزی، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هرمزگان و خراسان جنوبی به ارائه عملکرد خود در حوزه کنترل فعالیت های مجریان در استان پرداختند و مقرر شد برای برطرف شدن مشکلات حوزه مجریان، ضمن تبادل نظر از الگوهای عملیاتی موفق سایر سازمان ها در کشور استفاده شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;