استادیوم جدید فارست گرین راورز

 

به گزارش تاسیسات نیوز، استادیوم جدید فارست گرین راورز شکل یک جام پیوسته با یک پروفایل پایین و نیز اسکلت پچوبی و منحنیهای خزنده خواهد داشت.





جایگاه فارست گرین راورز ممکن است رده پنجم فوتبال انگلستان باشد، اما استادیوم این تیم به زودی یکی از بهترین ها خواهد بود. با حضور در یک رقابت طراحی بین المللی، از شرکت معماران زاها حدید خواسته است تا یک استادیوم کم کربن کاملاً چوبی بسازد.

 

 

 

 

رئیس و بنیان گذار این باشگاه می گوید: «اهمیت استفاده از چوب نه تنها در طبیعی بودن این ماده است، بلکه محتوای بسیار کم کربنی هم دارد. به خاطر داشته باشید که حدود سه چهارم تاثیر کربنی هر استادیوم به خاطر مصالح ساختمانی آن است؛ پس می بینید که مساله چقدر مهم است و به همین دلیل است که استادیوم جدید کمترین مقدار کربن را در میان استادیوم های جهان دارا خواهد بود.»

 

 

 

 

 

وی ادامه می دهد طراحی استادیوم جدید فرصتی برای آغاز یک برنامه تازه بود که هدف آن بدون کربن یا کربن منفی کردن آن است که تاسیسات تولید انرژی تجدیدپذیر در محل خواهد داشت. فارست گرین می گوید: اینکه چه چیزی تجدیدپذیرها را تشکیل دهد باید تصمیم گرفته شود و در برنامه ریزی کامل مشخص خواهد شد.

 

 

 

 

این استادیوم که در شهر استراود واقع شده ابتدا 5000 فن خواهد داشت، اما پتانسیل افزایش این عدد تا 10000 را هم دارد. در فاز اول پروژه استادیوم در اندازه واقعی ساخته خواهد شد؛ اما جایگاه نشستن اضافی در طرفین در صورت لزوم بدون نیاز به کار ساختمانی گران اضافه می شود.

 

 

 

 

استادیوم شکل یک جام پیوسته دارد که هدف آن بهینه سازی جو در زمان برگزاری مسابقات با یک پروفایل پایین، منحنی های خزنده و یک اسکلت چوبی است. تماشاچیان می توانند تا 5 متری محل برگزاری بنشینند و هر صندلی یک خط دید مشخص به محل دارد.

 

 

 

 

استادیوم جدید بخشی از توسعه اکوپارک Ecotricity خواهندبود که یک پارک فناوری سبز و ورزشی 100 میلیون پوندی است که سطح 100 هکتاری را پوشش می دهد.

 

 

 

 

رقابت برای طراحی استادیوم جدید در مارس اعلام و حدود 50 نمونه از سراسر جهان دریافت شد. پس از دو ماه کار روی ارایه مفاهیم و ایجاد مدل های مقیاس، شرکت زاها حدید جایزه رقابت را از سایرین ربود.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;