ارتقاء‌کیفی پروژه‌های آب و برق ایران با همکاری یونیدو

مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل از آمادگی وزارت نیرو برای همکاری با یونیدو خبر داد.
به‌‌گزارش تاسیسات نیوز،  “محمدعلی فرحناکیان” مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل در دیدار با نماینده مقیم یونیدو (سازمان توسعه صنعتی ملل متحد) در ایران، ضمن برشمردن قابلیت­‌های بخش برق و انرژی­‌های تجدیدپذیر در کشور، اظهار داشت: ما برای همکاری با یونیدو در موضوعات مرتبط با مباحث آب و آبفا، برق و انرژی، محیط زیست، اقلیم، مدیریت ریسک، تاب‌­آوری و غیره که آن سازمان در دستور کار خود دارد، آمادگی داشته و زمینه‌­های متعدد و متنوع همکاری مثمرثمر که منجر به کسب نتایج ملموس و عملی شوند قابل طرح هستند. حتی طرح‌­های کلان منطقه­‌ای در حوزه انرژی­‌های تجدیدپذیر نیز قابل طرح و اجرای مشترک هستند.
در این نشست “مریم جوان شهرکی” نماینده مقیم یونیدو در ایران گفت: سازمان توسعه صنعتی یکی از سازمان‌های ویژه ذیل سازمان ملل (UN) است که توان فنی اجرای پروژه، انتقال فناوری­‌های مورد نیاز، ایجاد و تضمین فرصت­‌های دسترسی به منابع بین­‌المللی و غیره در کشور را داشته و یک سازمان توسعه‌ای است‌.
جوان شهرکی اظهار داشت: در حال حاضر در ایران ۱۱ پروژه داریم که هشت مورد آنها در دست اجرا و مابقی آنها در دست بررسی بوده و عمدتا روی اهداف شهر پایدار (sustainable cities) متمرکز هستند.
وی گفت: پروژه خیلی بزرگی را با سرمایه‌گذاری کره جنوبی در کشور از سال گذشته شروع کرده‌ایم که هدف آن ایجاد و بازسازی زیرساخت‌های حوزه آب، انرژی، برق و پسماند است‌.
به گفته وی، این پروژه از روی مدل بسیار کاربردی در زمینه اجرای پسماند پروژه‌های انرژی و آب و برق اجرا می‌شود.
در این نشست، طرفین توافق کردند برای آغاز و بسط و توسعه شایسته همکاری­‌ها،‌ ضمن تعامل مستمر، مستندات لازم تهیه و اجرایی شود.
منبع ایلنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;