اتهام اختلال در شبکه‌ برق آمریکا به هکرهای روس

به گزارش تاسیسات نیوز، کدهای رایانه‌ای مربوط به یک گروه هکری روس در تاسیسات توزیع برق ورمونت آمریکا پیدا شده و همین مساله باعث شده تا روس ها به برنامه ریزی برای هک کردن شبکه برق ایالات متحده متهم شوند.

 

 

 

نفوذ به اداره برق برلینگتون آمریکایی‌ها را نگران کرده و آنان بیم دارند که هکرهای روس بتوانند به طور گسترده به شبکه توزیع و انتقال برق آمریکا وارد شوند و موجب قطعی برق و خرابکاری در این شبکه شوند.





کدهای هکری شناسایی شده مربوط به گروه Grizzly Steppe هستند و در یک لپ تاپ که در اداره یاد شده به کار گرفته شده بود شناسایی شده است.





مقامات آمریکایی در واکنش تمامی رایانه های مورد استفاده در اداره مذکور را اسکن کرده اند تا بدافزارهای احتمالی را شناسایی و نابود کنند. این بررسی ها منجر به شناسایی یک بدافزار در یک لپ تاپ شد که به سیستم توزیع برق ورمونت متصل بود. لپ تاپ یاد شده به سرعت از این شبکه جدا شد و مقامات فدرال در جریان موضوع قرار گرفتند.





مقامات وزارت انرژی آمریکا و همین طور مسئولان وزارت امنیت داخلی ایالات متحده از هرگونه اظهار نظر در این زمینه خودداری کرده اند. هم اکنون تنش میان آمریکا و روسیه بر سر هک کردن شبکه های رایانه ای حزب دموکرات این کشور به نفع ترامپ نامزد جمهوری خواهان بالا گرفته و به اخراج تعدادی از دیپلمات های روس انجامیده است. روسیه این ادعاها را انکار کرده است.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;