اتمام حجت برای مهندسان کلاهبردار

نماینده اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان گفت: تمامی عناوین مرتبط با سازمان نظام مهندسی ساختمان که توسط مشاوران املاک مورد استفاده قرار می‌گرفت در سطح استان اصفهان جمع آوری و با متخلفان برخورد قانونی شد.
به گزارش تاسیسات نیوز؛ مهدی حق‌شناس نماینده اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان اظهار کرد: در راستای اجرای مواد ۳۲ و ۴۰ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان به مشاوران املاکی که از عناوین صلاحیت‌های مندرج در قانون نظام مهندسی از قبیل طراحی، نظارت و اجرای ساختمان در واحدهای صنفی خود استفاده کردند اخطار داده شد و برخورد قانونی لازم صورت گرفت.
وی افزود: از ابتدای آغاز طرح ساماندهی مشاوران املاک استان اصفهان با محوریت اداره‌کل راه و شهرسازی و همراهی اداره‌کل صمت، تعزیرات حکومتی و اداره اماکن، اعلام اخطار و برخورد قانونی با مشاوران املاک متخلف انجام شد که یکی از این مصادیق، استفاده از عناوین غیر مرتبط با پروانه کسب است.
نماینده اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان بیان کرد: مطابق با مواد ۱۲ و ۲۷ قانون نظام صنفی کشور هرگونه فعالیت صنفی مستلزم داشتن پروانه کسب تخصصی بوده و فعالیت در حوزه صلاحیت‌های مرتبط با سازمان نظام مهندسی ساختمان مستلزم دارا بودن پروانه اشتغال به کار نظام مهندسی است.
وی خاطرنشان کرد: پس از چندین ماه بازرسی و تشکیل جلسات آموزشی توجیهی برای مشاوران املاک، تمامی عناوین مرتبط با سازمان نظام مهندسی که توسط مشاوران املاک مورد استفاده قرار می‌گرفت در سطح استان جمع آوری و با متخلفان برخورد قانونی شد.
حق‌شناس عنوان کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با توجه به وظایف قانونی در جهت حفظ شئون و تکریم مهندسان سازمان نظام مهندسی با هرگونه استفاده از این عناوین توسط افراد غیر متخصص برخورد می‌کند و از مهندسان درخواست می‌شود در صورت مواجهه با موارد مشابه، به دبیرخانه کارگروه اعلام تا اقدام قانونی انجام شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;