ابلاغ افزایش ۲۵ درصدی تعرفه‌های اجرای برق ساختمان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی گفت: تعرفه‌های جدید اجرای برق ساختمان در سال ۱۴۰۲ با افزایش ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته تهیه شده و ابلاغ می‌شود تا ملاک عمل قرار گیرد.
به گزارش تاسیسات نیوز، حسین بشیر،امشب در دومین همایش بزرگداشت روز صنعت برق با بیان اینکه این همایش به همت هیات مدیره نهم نظام مهندسی استان برگزار شد تا بتوانیم به بررسی چالش‌های مهندسی در صنعت برق ساختمان بپردازیم، اظهارداشت: امیدواریم شاهد اثرگذاری و تاثیر شایسته و مثبت این همایش در حوزه یاد شده باشیم.
وی افزود: از مجموع ۴۰ هزار نفر مهندسین عضو سازمان، ۴۰ هزار نفر عضو نظام مهندسی برق داریم که قریب به ۳۵۰۰ نفر به صورت پروانه‌دار و حدود ۴۵۰۰ نفر نیز بدون پروانه مشغول خدمات‌رسانی هستند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه اهمیت رشته برق برهمگان روشن است و آتش‌سوزی‌هایی چون پلاسکو و برج سلمان نشان داد که اتصال برق چه اندازه خطرآفرین است، افزود: بررسی موضوعاتی چون تعرفه خدمات و … نشان می‌دهد که متاسفانه مسئولین وزارت راه و شهرسازی آنگونه که باید نسبت به این حوزه توجه آنچنانی ندارند.
بشیر با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی استان خراسان رضوی تعرفه‌های جدید اجرای برق ساختمان در سال ۱۴۰۲ با افزایش ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته تهیه شده و ابلاغ می‌شود تا ملاک عمل قرار گیرد، تصریح کرد: البته این افزایش، جدا از افزایش ۲۵ درصدی است که درخواست کردیم در هیات ۴ نفره مصوب شود.
دستیابی به استانداردهای اجرایی در زیرساخت‌های نوین ارتباطی صنعت ساختمان
سیدسعید موسوی‌نژاد، معاون تجاری مخابرات منطقه خراسان رضوی نیز اظهارداشت: فیبر به خانه یا همان (FTTH) تکنولوژی است که در آن یک فیبر نوری از دفتر مرکزی به ارائه‌دهنده‌ خدمات مخابراتی و سپس محل استقرار مشتری کشیده می‌شود.
وی با بیان اینکه صنعت FTTH براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، تا سال ۲۰۳۰ به گردش مالی بالغ بر ۵۰ میلیارد دلار خواهد رسید، گفت: این طرح، مزایای بسیاری دارد که از جمله آنها می‌توان به افزایش چشمگیر پایداری ارتباط، ارتباط صوتی و تصویری با کیفیت بالا، افزایش پهنه باند اینترنتی و تعداد خطوط تلفن دلخواه، پاسخگویی به نیازهای حال و آینده، طول عمر بالا نسبت به کابل‌های مسی و خرابی کمتر، هزینه‌های عملیاتی و نگهداری کمتر و همچنین عیب‌‍یابی و رفع ایراد بسیار سریعتر و راحت‌تر از شبکه‌های مسی اشاره داشت.
موسوی‌نژاد در ادامه به تشریح مزیت‌های اقتصادی این طرح از نظر مشترک یا سازنده ساختمان پرداخت و افزود: افزایش ارزش افزوده و امکانات ملک، ایجاد کسب و کارهای جدید مبتنی بر فناوری، کاهش سرمایه‌گذاری و هزینه‌های مرتبط به سیم‌کشی و داکت‌کشی داخل ساختمان‌های بلندمرتبه و صرفه‌جویی در فضای مورد نیاز برای تاسیسات و … از جمله این مزایاست.
معاون تجاری مخابرات منطقه خراسان رضوی از اثرگذاری و مزیت‌های اجتماعی این طرح هم سخن گفت که از جمله آنها می‌توان به ایجاد اشتغال‌های جدید در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، کاهش اتلاف وقت مردم به دلیل افزایش سرعت خدمات ارتباطی در قیاس با سرویس‌های مبتنی بر سیم و غیره دانست.
موسوی‌نژاد در ادامه از انعقاد تفاهم‌نامه بین نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی با مخابرات منطقه خراسان طی ماه‌های اخیر خبرداد و تصریح کرد: جلساتی در این خصوص برگزار شد که امیدواریم ثمره آنها، دستیابی به استانداردهایی در اجرای زیرساخت‌های نوین ارتباطی در صنعت ساختمان باشد.
وی با توجه به حضور اعضای نظام مهندسی ساختمان کشور در این همایش، گفت: پیشنهاد ما، ابلاغ دستورالعمل اجرای فیبر نوری در ساختمان‌ها، لزوم اجرای فیبر نوری در ساختمان‌های گروه «د» و برگزاری دوره‌های آموزشی طراحی و نظارت بر مهندسین تاسیسات برقی است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;