آیین‌نامه آب‌وهوایی عجیب شورای این شهر

آیین‌نامه آب‌وهوایی عجیب شورای شهر کینگستون

شورای شهر کینگستون با تصویب آیین‌نامه ممنوعیت قانونی استفاده از دستگاه‌های تهویه مطبوع هوا در صورت باز بودن درها و پنجره‌ها به یکی از عجیب‌ترین اقدامات آب‌وهوایی پرداخته است.

به گزارش تاسیسات نیوز، در جدیدترین اقدامات آب‌وهوایی خود، شورای شهر کینگستون پیش‌نویس آیین‌نامه‌ای را به‌تصویب رساند که مطابق با آن، در فاصله ماه‌های می تا اکتبر استفاده از دستگاه‌های تهویه هوا در صورت باز بودن درها و پنجره‌ها ممنوع است. شورا هدف کلی خود را از این اقدام کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و تشویق به بهره‌وری بیشتر انرژی معرفی و اعلام کرد این پیش‌نویس در مشورت با صاحبان مشاغل سراسر منطقه و به‌دنبال نتایج به‌دست‌آمده از نظرسنجی عمومی ماه آوریل تهیه شده است که تا حد امکان استفاده از دستگاه‌های تهویه مطبوع هوا را محدود کند.
شورا به‌این‌ترتیب از مشاغل فعال در خیابان‌های شهر تقاضا کرد تا حد امکان از روشن کردن دستگاه‌های تهویه هوا خودداری کنند و درها و پنجره‌ها را برای جریان داشتن هوا باز بگذارند و در ادامه اعلام کرد، مغازه‌های دارای درهای اتوماتیک از این قانون معاف هستند اما مغازه‌هایی با سایر درها و پنجره‌هایی که به‌صورت دستی باز و بسته می‌شود و حتی خانه‌های منطقه باید از این آیین‌نامه آب‌وهوایی جدید پیروی کنند.
اعضای شورای شهر کینگستون هنوز در زمینه استفاده از طرح‌های آموزشی و تشویقی در صورت رعایت قانون جدید یا بهره‌گیری از مجازات و جریمه در صورت امتناع از آن به توافقی نرسیده‌اند. چرا که بسیاری از آن‌ها معتقدند جریمه و سرکوب راهکار مناسبی برای تشویق به یک امر مثبت نیست. به این ترتیب شورای شهر هنوز موفق نشده است در زمینه حصول اطمینان از پیاده‌سازی طرح تصویب شده توسط تمام نهادهای تجاری و غیرتجاری سراسر شهر به یک نظر واحد برای تمام اعضا دست یابد، با این حال مفاد پیش‌نویس تصویب شده و لزوم پیروی از آن‌ها به اطلاع عموم مردم رسیده است.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;